Aplikacja do zarządzania terenowym zespołem sprzedaży w Companion

Companion

Zaprojektowanie aplikacji za pomocą Fluttera z wykorzystaniem grywalizacji

Dla firmy Companion, która wspiera zarządzanie pracą zespołów terenowych, stworzyliśmy nową wersję aplikacji mobilnej, która działa na iOS i Androidzie.

Klient
Companion

Czym jest Companion?

Companion dostarcza rozwiązania dla zespołów sprzedażowych w postaci systemu SFA - Sales Force Automation (raportowanie prac w terenie), oraz grywalizacji handlowców. Aplikację wykorzystują również agencje do obsługi projektów merchandisingowych, audytowych, promocyjnych, czy agencji outsourcingowych. Wśród klientów, którzy zaufali firmie Companion znajdują się: Orange, Adecco, Zott, Energizer, Lotte Wedel.

Masowa obsługa projektów merchandisingowych i audytowych

Głównymi klientami Companion są agencje field-marketingowe obsługujące dziesiątki klientów, a czasem nawet setki projektów. System Companion świetnie sobie radzi z dużą ilością danych, zróżnicowaniem projektów i wprowadzeniem zmian w obsłudze dla tysięcy pracowników.

Integracje

Na życzenie klienta Companion dokonuje integracji z Power BI, dowolnym rozwiązaniem Shelf Recognition, systemami księgowymi, ERP itd.

Grywalizacja

Rozwiązanie ułatwia osiąganie wyznaczonych KPI’s i motywację pracowników, dzięki zastosowaniu grywalizacji, która:

  • pomaga sprzedawcom skoncentrować się na kluczowych w danym momencie elementach ich pracy, 
  • wyrabia pożądane nawyki, 
  • zwiększa zaangażowanie, 
  • buduje pozytywną więź pracownika z firmą.  

Na potrzeby vansellingu i presellingu

Aplikacja Mobile Companion pozwala raportować sprzedaż vansellingową i wystawiać faktury przy pomocy drukarki mobilnej, jak również zbierać zamówienia, które później wysyłane są drogą mailową do dystrybutorów. 

Na życzenie Companion może dokonać integracji z systemem dystrybutorów tak, by zautomatyzować:

  • rejestrację zamówień w programach sprzedażowych, 
  • pobieranie potwierdzeń
  • pobieranie statusów zamówień. 

W modelu vansellingowym, dzięki połączeniu ze stanami magazynowymi, aplikacja nie pozwala sprzedać towaru więcej, niż handlowiec ma na stanie. Oprócz sprzedaży handlowiec wypełnia ankietę złożoną z dowolnych, skonfigurowanych w systemie online pytań. Może przy tym skanować telefonem kody kreskowe produktów na potrzeby raportowania out of stock’ów, cen, bądź remanentu. Jeśli istnieje potrzeba, dokumentuje pracę zdjęciami, które automatycznie załączają się do ankiety.  Aplikacja wykorzystywana jest głównie przez zespoły rozproszone, które pracują na co dzień w terenie, stąd ich podstawowym narzędziem pracy są telefon i tablet. 

Dlatego Companion potrzebował nowej, wygodnej aplikacji która:

  • pozwala na wygodne korzystanie ze wszystkich rozbudowanych funkcji systemu,
  • działała szybko, niezależnie od rodzaju urządzenia,
  • jest kompatybilna z systemami Android, iOS
  • umożliwia szybkie i intuicyjne wprowadzanie danych, 
  • pozwala specjalistom IT na sprawne rozbudowywanie aplikacji.

Dotychczasowe rozwiązanie 

W momencie nawiązania naszej współpracy, Companion posiadał już aplikację, która została zaprojektowana kilka lat temu.

Firmie zależało na tym, aby: 

  • przyspieszyć działanie aplikacji, 
  • dopasować rozwiązania UX do aktualnych potrzeb użytkowników
  • zmniejszyć dług technicznologiczny
  • framework zastosowany przy budowie aplikacji umożliwiał sprawny onboarding nowych programistów. 

"Zależało nam, aby nowa aplikacja była dostępna dla każdego, niezależnie od systemu, z jakiego korzysta. To bardzo ważny aspekt technologiczny dla firm, które działają w rozproszeniu, a jednocześnie zależy im na kontroli efektów pracy. Ważna była też wielojęzyczność aplikacji, by umożliwić współpracę z firmami z zagranicy. Do projektu wybrałem e-point, ponieważ ich dużą przewagą jest wiedza i doświadczenie. To pozwala na sprawną współpracę i wymianę informacji na profesjonalnym poziomie."

Sławomir Łebkowski

Prezes Zarządu

Companion Sp. z o.o.

Linkedin logo

Nowe rozwiązanie: Flutter 

Ze względu na potrzeby biznesowe Companionu, zarekomendowaliśmy budowę nowej aplikacji za pomocą Fluttera. 

To zaawansowany SDK (Software Development Kit) od Google, który pozwala na tworzenie wieloplatformowych rozwiązań na jednym kodzie. Eliminuje to konieczność tworzenia oddzielnych aplikacji (na Android, iOS czy inne systemy), co zmniejsza koszty produkcji, utrzymania i czas wprowadzenia na rynek. Z Fluttera korzystają takie firmy jak Alibaba, eBay, Philips, czy sam Google. 

Przebieg wdrożenia i zastosowane rozwiązania

Ze względu na fakt, że rozwiązanie istniało już na rynku, znane były funkcjonalności wymagane przy tym projekcie. Skupiliśmy się poniższym zakresie działań:

1

Przeprowadzenie analizy

2

Front-end development aplikacji mobilnej

3

Warsztaty

4

Integracja za pomocą API z back-endem klienta

Do zarządzania stanem wykorzystano block-framework. To pozwoliło rozwiązać kilka istotnych kwestii dotyczących zarządzania stanem aplikacji pod względem rozdzielenia logiki biznesowej od logiki aplikacji. Ponieważ aplikacja miała działać również offline, realizacja projektu wymagała założenia lokalnej bazy danych w telefonie (secure local storage). To jednak tworzyło nowe wyzwanie, szczególnie w kontekście dużych baz danych, które wymagają sporej pojemności pamięci telefonu. Rozwiązaniem okazało się nowe podejście i podział danych, tak aby nie zakłócać sprawnego działania aplikacji. 

Efekt

Przy  możliwościach jakie daje nam dzisiejsza technologia, budowa i utrzymywanie osobnych natywnych aplikacji mobilnych nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. W przypadku Companion dzięki wykorzystaniu Fluttera udało nam się w ciągu 6 miesięcy zbudować nowoczesną aplikację. 

Podobne case studies