wOkularach.pl - usprawnienie wersji mobilnej i desktopowej

wOkularach.pl

Jak usprawniliśmy aplikację mobilną dzięki technologii TWA, a także wzmocniliśmy UX/UI sklepu internetowego.

22 wrz 2022

Dla Bezokularow.pl SA wzmocniliśmy cyfrowe doświadczenie klienta sklepu internetowego, a także usprawniliśmy UX/Speed Performance sklepu mobilnego.

Klient
wOkularach.pl

Zobacz online

Cyfrowa rewolucja w branży optycznej

Bezokularow.pl SA to polska firma zajmująca się sprzedażą i promocją soczewek i okularów online, do której należy portal wOkularach.pl, oferujący m.in. szeroką gamę markowych produktów opracowanych specjalnie na zlecenie firmy, tzw. “private labels”.

Warto dodać, że w ramach cyfrowej obsługi klienta portal oferuje innowacyjne narzędzia technologiczne takie jak “Wirtualną Przymierzalnię”. Narzędzie służy jako swego rodzaju wirtualne lustro, w którym klient może przekonać się, czy dany model okularów dobrze prezentuje się na jego twarzy. Dzięki kalibracji może zweryfikować czy kształt lub rozmiar okularów jest dla niego właściwy.

Rynek okularów słonecznych, korekcyjnych i soczewek okularowych jest obecnie wart dzisiaj blisko 4 mld zł - 10 razy więcej niż rynek soczewek kontaktowych. Okulary nosi nawet 20 mln Polaków, a zakup online może być korzystną alternatywą dla wizyty w salonie optycznym.

Digital Expansion - rozwiązanie na niestabilne otoczenie rynkowe

Strategia rozwoju firmy Bezokularow.pl SA w pełni skupia się na rynku online poprzez rozwój własnego sklepu internetowego, zdecydowanie odcinając się od tradycyjnej koncepcji budowy sieci sklepów offline.

Projekt został rozpoczęty przez innego dostawcę, ale ze względu na jego skalę i poziom zaawansowania firma Bezokularow.pl SA podjęła decyzję o jego transferze do e-point. Tak staliśmy się partnerem firmy w procesie cyfrowej ekspansji. 

"Sprzedaż w internecie jest naszym naturalnym środowiskiem i daje nam skuteczną przewagę nad innymi uczestnikami branży optycznej, która mierzy się z rosnącymi kosztami pracy, wysyconym rynkiem specjalistów i mniejszą liczbą dni handlowych. Do tego dochodzi rosnące zapotrzebowanie na e-commerce dostępny zarówno w wersji desktopowej jak i mobilnej "

Wojciech Kyciak

Prezes Zarządu Bezokularow.pl SA

Wyzwanie projektowe

Ze względu na potrzeby klientów internetowego sklepu optycznego i przyjęty przez firmę model biznesowy, największym wyzwaniem w projekcie było zapewnienie sprawnego działania sklepu na różnych platformach — zarówno w wersji desktopowej jak i mobilnej, tak aby zapewnić szybką i fachową obsługę sprzedażową i posprzedażową.  

W tym celu przed rozpoczęciem prac przeprowadziliśmy audyt UX/Speed Performance sklepu mobilnego, bazujący na wskaźnikach Core Web Vitals (metryka Google, która wpływa na pozycjonowanie sklepu). 

Z badań firmy Google wynika, że opóźnienia wynikające z błędów w kodowaniu sklepu internetowego oraz wadliwie zastosowane mechanizmy ładowania elementów graficznych i informacyjnych powodują, że klienci w kilka sekund porzucają zakupy na rzecz sprawniej działających platform.

Wyniki analizy stały się dla nas podstawą do decyzji o budowie aplikacji w technologii opracowanej przez Google - TWA (Trusted Web Activities), wraz z  zastosowaniem w kodzie rozwiązań i mechanizmów, które zapewniają najwyższy poziom cyfrowego doświadczenia klienta odwiedzającego sklep mobilny. 

Równolegle do projektu aplikacji mobilnej ważne było również prowadzenie prac utrzymaniowych i rozwojowych sklepu internetowego, wOkularach.pl zbudowanego na platformie Magento 2, wraz z Akeneo (PIM) - systemem do zarządzania produktami. 

Zakres projektu

1

ux

2

Frontend

3

Backend

4

Mobile

Jak współpracowaliśmy?

Prace prowadzone były w metodyce zwinnej. Na bieżąco ustalaliśmy listę zadań do realizacji, rozwiązywaliśmy kwestie techniczne i proaktywnie doradzaliśmy w kontekście planowania prac i ustalania priorytetów.

Do zadań związanych z bieżącym funkcjonowaniem sklepu internetowego oraz realizacji zaplanowanych prac rozwojowych zbudowano zespół serwisowy składający się z doświadczonych deweloperów FED i BED wspieranych przez DEVOPS.  

Realizacja projektu

Ze względu na charakterystykę projektu, poszczególne kroki realizowane były samodzielnie przez zespół e-point lub we współpracy z klientem.

Efekty

Zastosowanie Magento 2 + Akeneo (PIM) podniosło poziom obsługi klienta, a wdrożenie technologii TWA pozwoliło na sprawne funkcjonowanie sklepu internetowego wOkularach.pl, co potwierdzają liczby:

Z 32% do 66% wzrósł wskaźnik Speed Performance, który wpływa na ogólne wskaźniki działania sklepu mobilnego tzw. Web Core Vitals

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies