Odzyskaj kontakt z cyfrowym klientem

dzięki innowacji i cyfryzacji produktów ubezpieczeniowych

Przez lata sektor ubezpieczeniowy pozostawał na uboczu cyfrowej transformacji, którą przeszedł sektor bankowy. Wynikało to z natury produktów ubezpieczeniowych, w których kontakt z klientem był i pozostaje incydentalny.

Dodatkowo rozwój modelu niezależnej dystrybucji, odcinał ubezpieczycieli od bezpośredniego kontaktu z klientem, co tym bardziej utrudniało wejście na ścieżkę cyfrowej transformacji.

Kolejnym wyzwaniem stała się silosowa architektura systemów produktowych, która utrudnia budowanie spójnego doświadczenia klienta końcowego. Rezultatem jest ogromny dług cyfrowy – brak nowoczesnych kanałów sprzedaży i obsługi, przestarzałe systemy IT i ograniczona zdolność do budowania relacji z klientem online. 

Skuteczna transformacja cyfrowa wymaga innowacji w modelu produktów w kierunku:
 tworzenia innowacyjnych usług na bazie produktów ubezpieczeniowych;
 osadzania ubezpieczeń w szerszym kontekście potrzeb użytkownika (embedded insurance)

Krytyczne znaczenie dla sektora ma również optymalizacja istniejących, choć rzadkich, punktów styku z firmą ubezpieczeniową, w szczególności w procesie likwidacji szkód. Pewną szansą jest również trend Machine Customer, który tworzy nowy kanał sprzedaży dla ubezpieczycieli, z pominięciem niezależnej dystrybucji.

Od 30 lat wspieramy sektor finansowy w cyfrowej transformacji

Tworzyliśmy pierwsze portale bankowe w Polsce, wdrażaliśmy platformy akwizycji online dla TFI i budowaliśmy systemy zgodne z KNF, RODO i DORA dla największych banków i ubezpieczycieli. Dzięki temu wiemy, jak przenieść sprawdzone rozwiązania do branży ubezpieczeniowej i pomóc instytucjom w redukcji długu cyfrowego.

Zaufali nam:

  • logo-pzu
  • logo-skarbiec
  • logo-nn-investment-partners
  • logo-investors
  • logo-ing
  • logo-santander
  • logo-bank-spoldzielczy-w-szczytnie-black-white
  • logo-bik

Umów się na darmową konsultację

Porozmawiaj o swoich potrzebach z jednym z naszych ekspertów

ekspert-e-point

Anna Czerwińska - Argyridis

Account Director

telefon +48 502 861 974

aczerwinska@e-point.pl

Zostaw wiadomość