Odzyskaj kontakt z cyfrowym klientem
dzięki innowacji i cyfryzacji produktów ubezpieczeniowych
Przez lata sektor ubezpieczeniowy pozostawał na uboczu cyfrowej transformacji, którą przeszedł sektor bankowy. Wynikało to z natury produktów ubezpieczeniowych, w których kontakt z klientem był i pozostaje incydentalny.
Dodatkowo rozwój modelu niezależnej dystrybucji, odcinał ubezpieczycieli od bezpośredniego kontaktu z klientem, co tym bardziej utrudniało wejście na ścieżkę cyfrowej transformacji.
Kolejnym wyzwaniem stała się silosowa architektura systemów produktowych, która utrudnia budowanie spójnego doświadczenia klienta końcowego. Rezultatem jest ogromny dług cyfrowy – brak nowoczesnych kanałów sprzedaży i obsługi, przestarzałe systemy IT i ograniczona zdolność do budowania relacji z klientem online.
Skuteczna transformacja cyfrowa wymaga innowacji w modelu produktów w kierunku:
|
Krytyczne znaczenie dla sektora ma również optymalizacja istniejących, choć rzadkich, punktów styku z firmą ubezpieczeniową, w szczególności w procesie likwidacji szkód. Pewną szansą jest również trend Machine Customer, który tworzy nowy kanał sprzedaży dla ubezpieczycieli, z pominięciem niezależnej dystrybucji.
Od 30 lat wspieramy sektor finansowy w cyfrowej transformacji
Tworzyliśmy pierwsze portale bankowe w Polsce, wdrażaliśmy platformy akwizycji online dla TFI i budowaliśmy systemy zgodne z KNF, RODO i DORA dla największych banków i ubezpieczycieli. Dzięki temu wiemy, jak przenieść sprawdzone rozwiązania do branży ubezpieczeniowej i pomóc instytucjom w redukcji długu cyfrowego.
Rozumiemy, że odzyskanie kontaktu z cyfrowym klientem wymaga działania w kilku obszarach:
Innowacja w modelu ubezpieczeń
Przekształcanie tradycyjnych polis w nowoczesne, cyfrowe usługi, które utrzymują regularny kontakt z klientem + embedded insurance
Cyfrowa akwizycja
Portale i platformy sprzedażowe online, które umożliwiają klientom samodzielny zakup polis
Platformy self-service
Platformy wspierające likwidację szkód i obsługę polis, zgodnie z wymogami regulacyjnymi
Asystent AI
Narzędzie wspierające działy sprzedaży i obsługi klienta – automatyzuje procesy, podpowiada najlepsze oferty i ułatwia pracę z danymi w czasie rzeczywistym
Zaufali nam: