Technologia PWA do optymalizacji mobile experience w Leifheit

Leifheit

Wdrożenie e2m storefront jako skutecznej alternatywy dla aplikacji mobilnej

17 paź 2019

Leifheit, czołowy dostawca artykułów gospodarstwa domowego na świecie, poprawia mobile experience w swoim e-commerce przez rozwiązania e-point, e2m storefront (dawniej PWA Commerce Akcelerator). Dzięki temu skraca czas implementacji standardu Progressive Web Application 3-4 razy.

Klient
Leifheit

 

Zobacz online

Laboratorium innowacji

Marka Leifheit znana jest klientom od 60 lat. Produkty w Leifheit są sprzedawane do ponad 80 krajów na całym świecie.

W Leifheit tradycja i innowacja idą w parze. Zakładając firmę w 1959 r. Ingeborg i Gunter Leifheit mieli sprecyzowaną wizję: “Dzięki Leifheit będziesz mieć więcej wolnego czasu”. Oferowane przez nich artykuły gospodarstwa domowego miały ułatwić ludziom pracę, a zaoszczędzony czas wolny pozwalał im cieszyć się tym, co w życiu przyjemne i wartościowe.
 

"Dziś Leifheit kontynuuje tę misję - między innymi przez digitalizację i zapewnienie klientom możliwości wygodnego i szybkiego zamawiania produktów online".

Kim Schiefer

Head of Strategic Business Development Digital

Leifheit AG

Leifheit w Polsce działa od 6 lat i to właśnie ten rynek stał się dla uznanej marki obszarem testowania innowacji technologicznych. Na początku 2017 roku uruchomiono w Polsce pierwszy sklep internetowy Leifheit, który testował model sprzedaży B2C (dotąd firma skupiała się na sprzedaży B2B). Przez pierwsze miesiące sklep działał w wersji beta, aby osiągnąć pełną funkcjonalność w 2018, po przejęciu systemu przez e-point.

Dziś sklep internetowy Leifheit zyskuje nowe oblicze: zoptymalizowaliśmy go pod kątem doświadczeń użytkowników mobilnych przez redesign oraz implementację standardu Progressive Web Application.

Ku mobile experience

Klienci Leifheit są nowocześni i potrzebują nowoczesnych rozwiązań - aż 59% użytkowników (średnia z 2019 roku) przegląda stronę Leifheit na urządzeniu mobilnym. Dlatego wdrożyliśmy technologię PWA, która zapewnia wyjątkowo wygodny i płynny mobile experience podczas całego procesu zakupowego.

Co to jest PWA?

PWA to standard tworzenia stron internetowych oraz zestaw rozwiązań technologicznych, dzięki którym strona www zachowuje jak natywna aplikacja:

  • niektóre funkcje działają offline,
  • istnieje możliwość dodania ikony do ekranu,
  • PWA obsługuje powiadomienia push,
  • standard korzysta z natywnych sposobów nawigacji.

Dlaczego Leifheit wybrał PWA?

Dla Leifheit ważne było, by zapewnić użytkownikom mobile experience na najwyższym poziomie bez konieczności projektowania i utrzymywania osobno aplikacji mobilnej. Tradycyjna aplikacja mobilna generuje duże koszty (szczególnie, że wymaga osobnych zespołów do tworzenia jej i utrzymywania na każdą platformę, Androida i iOS), oraz często nie przynosi spodziewanych efektów.

PWA jest dziś wiodącym, uznanym standardem, wdrażanym przez liderów e-commerce, takich jak AliExpress czy OLX.

A klienci na co dzień korzystają aktywnie z ok. 3 aplikacji i niechętnie pobierają nowe. Lubią korzystać z urządzeń mobilnych, ale liczą na pełnoprawne mobile experience bez konieczności pobierania aplikacji bezpośrednio z poziomu strony www. Zamiast pobierać aplikację, wolą przeglądać katalog i zrobić zakupy wchodząc na stronę www z przeglądarki na smartfonie.

Ważne, by wtedy - gdy klient korzysta z przeglądarki na urządzeniu mobilnym - można było wygodnie dokonać zakupu.

PWA gwarantuje płynność działania i błyskawiczne ładowanie poszczególnych podstron, co usprawnia proces zakupowy i podnosi konwersję. 

Istotna jest również możliwość przeglądania koszyka w trybie offline - dzięki PWA użytkownik może wciąż korzystać ze strony, nawet jeśli straci dostęp do sieci.

e2m storefront: autorskie rozwiązanie e-point

We wdrożeniach innowacyjnych rozwiązań ważny jest czas: aby wyprzedzić konkurencję, trzeba zoptymalizować czas trwania projektu. W tym celu Leifheit zdecydował się na wdrożenie e2m storefront - autorskiego rozwiązania e-point, które pozwala szybko dopasować e-commerce do standardu PWA.

e2m storefront błyskawicznie się konfiguruje: zawiera out-of the box najpopularniejsze opcje oraz pre-integrowane scenariusze wdrożeniowe - m.in. z SAP Commerce, na którym opiera się sklep Leifheit.

Nasze narzędzie wykorzystuje najnowsze, sprawdzone technologie warstwy interfejsu użytkownika (React.js, Redux, Express, Babel).

"Współpracę z e-point rozpoczęliśmy w 2018 roku, przy okazji zmiany partnera technologicznego w trakcie rozwoju pierwszej wersji naszego sklepu internetowego. Przeprowadzone przez e-point przejęcie systemu, a także optymalizacja sklepu przyniosła w krótkim czasie bardzo pozytywne efekty dla naszego biznesu. W związku z dobrymi rezultatami pierwszych wspólnych działań, postanowiliśmy kontynuować współpracę" - mówi Katarzyna Bronowska, E-commerce and Marketing Manager z Leifheit Polska.

"e-point był dla nas dużym wsparciem podczas planowania dalszego rozwoju naszego brand e-commerce. Na podstawie analizy dotychczasowych działań oraz światowych trendów wspólnie podjęliśmy decyzję o wdrożeniu e2m storefront na naszych stronach".

Katarzyna Bronowska

E-commerce & Marketing Manager

Leifheit Polska Sp. z o.o.

Samo wdrożenie przebiegło sprawnie i bez większych komplikacji, mimo złożoności całego systemu. Liczymy, że wprowadzone rozwiązania spodobają się naszych klientom i zaowocują dalszym rozwojem sprzedaży w kanale B2C - dodaje Katarzyna Bronowska.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Najnowsze technologie: konteneryzacja

Dzięki zastosowaniu technologii konteneryzacji (Docker) oraz praktyki ciągłej integracji (Continuous Integration), przygotowanie środowisk testowych i produkcyjnych e2m storefront było powtarzalne i przebiegało szybko, a wdrażanie kolejnych wersji systemu na środowisko produkcyjne zostało zautomatyzowane.

"Konteneryzacja znacząco ułatwia i przyspiesza rollouty na kolejne kraje. W praktyce polega to na tym, że zamykamy aplikację w pudełku zwanym obrazem, który jest odizolowany od serwera i posiada własny system operacyjny oraz biblioteki niezbędne dla aplikacji".

Adam Stojanowski

Senior Developer

e-point SA

Na podstawie tego samego obrazu uruchamiane są kontenery na środowiskach testowych i na środowisku produkcyjnym, co minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów - dodaje Adam Stojanowski.

Ponadto w ramach projektu wykonano również aktualizację platformy SAP Commerce do najnowszej wersji. Przeczytaj więcej o upgrade Hybrisa.

Redesign

Optymalizacja mobile experience i zwiększanie konwersji obejmuje tak rozwiązania technologiczne, jak i przeprojektowanie designu sklepu i ścieżek zakupowych z myślą o użytkownikach mobilnych oraz liczne usprawnienia procesu, takie jak logowanie przez Facebooka czy wygodne formy płatności. 

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies