[ebook] Chcesz zbudować międzynarodową platformę e-commerce?

Raporty i EbookiEkspansja Międzynarodowa

Rozważasz ekspansję międzynarodową Twojego biznesu? Platforma e-commerce jest idealnym narzędziem do tego celu. Dzięki niej wejdziesz na nowe rynki niższym kosztem niż w modelu tradycyjnym, gdzie buduje się fizyczną obecność i otwiera biura w nowym kraju.

Jednak jak stworzyć platformę e-commerce, która w optymalny sposób obsłuży wiele rynków? Projektując taki system, trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów - nie tylko technologicznych, ale również prawnych, kulturowych czy UX-owych.

Dlatego stworzyliśmy przewodnik - mapę dla osób, które rozważają umiędzynarodowienie swojego biznesu i chcą zacząć sprzedawać za granicą. Niezależnie od tego, czy działasz w B2B czy B2C, czy masz już platformę e-commerce, czy dopiero myślisz o jej wdrożeniu, ten ebook pozwoli Ci zobaczyć, jakie zagadnienia należy uwzględnić przy międzynarodowych systemach e-commerce.

 

Pobierz darmowego ebooka

Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?

Ebook jest oparty na pytaniach i dylematach, przed którymi stawaliśmy z naszymi Klientami podczas budowania międzynarodowego e-commerce.

Twój klient już kupuje cross-border

Dziś rynek międzynarodowy zdominowały rozwiązania e-commerce, które pozwalają na swobodny handel bez względu na odległość. Inicjatywy takie jak wniosek ustawodawczy UE, zakazujący e-sprzedawcom stosowanie blokad regionalnych czy wprowadzenie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego ułatwią przedsiębiorcom ekspansję.

Dzisiejszy konsument funkcjonuje na globalnym rynku i często kupuje w kraju innym niż miejsce jego zamieszkania. Do 2020 roku wartość transgranicznego handlu internetowego pokona barierę biliona dolarów, a liczba dokonujących zakupów cross-border wzrośnie z blisko 400 milionów obecnie do prawie miliarda kupujących.

Czemu klienci decydują się na zakupy za granicami kraju? Szukają:

  • lepszej ceny,
  • wyższej jakości,
  • towarów niedostępnych na ich rodzimym rynku,
  • produktów niszowych.

Wyzwanie dla firm

Dla wielu przedsiębiorców otwarcie się na nowe kraje stanowi odpowiedź na coraz większy problem z przesyceniem rynku wewnętrznego. W efekcie ekspansja międzynarodowa staje się naturalnym kierunkiem rozwoju dla wielu firm, a e-commerce to pierwszy przystanek w drodze do świadczenia usług na całym świecie.

Jak zacząć sprzedawać online w nowym kraju za pomocą e-commerce?

Przede wszystkim należy pamiętać, że międzynarodowa platforma e-commerce stawia inne wyzwania technologiczne niż system działający w jednym kraju. O jej skuteczności decyduje szereg czynników, od spójności infrastruktury IT po możliwość dopasowania systemu do potrzeb różnych odbiorców z różnych krajów, posługujących się różnymi językami i przyzwyczajonych do różnych metod płatności.

Zarówno o nich, jak i innych wyzwaniach związanych z ekspansją międzynarodową, przeczytasz w naszym ebooku: Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?