E-commerce/
Digital Experience/
Technologia/
Mobile

Nowy sklep Leifheit stawia na mobile experience. Wyniki potwierdzają, że był to strzał w dziesiątkę

Leifheit, czołowy dostawca artykułów gospodarstwa domowego, dostosował swój sklep do potrzeb użytkowników mobilnych, którzy stanowią już ponad 2/3 odwiedzających. E-commerce wdrożono w standardzie PWA, zapewniając wygodę kupowania na dowolnym urządzeniu. Efekt? Przychody z kanału online wzrosły o 370%.

Podczas tworzenia nowego sklepu duży nacisk położono na zapewnienie doskonałego mobile experience. Dlatego wdrożenie obejmowało wykorzystanie autorskiego rozwiązania e-point, e2m storefront, co usprawniło proces implementacji standardu PWA.

Zapewnienie wyjątkowo intuicyjnego i płynnego procesu zakupowego na każdym typie urządzenia szybko przyniosło konkretne efekty:

  • liczba transakcji: +178%
  • wskaźnik konwersji: +192%
  • przychody: +370%
  • średnia wartość zamówienia: +69%

Wybór PWA okazał się strzałem w dziesiątkę

Dzięki PWA strona zapewnia prawdziwy mobile experience. Przeglądanie oferty sklepu na smartfonie jest równie proste i wygodne jak korzystanie z aplikacji, ponieważ strona dostosowuje wygląd i interfejs do urządzenia. Uwolniło to też firmę od konieczności stworzenia i utrzymywania oddzielnej aplikacji.

PWA (Progressive Web Application) to aplikacja napisana w języku webowym (JavaScript + frameworki), która łączy najlepsze cechy aplikacji i stron internetowych. Z jednej strony pozwala na łatwy dostęp bezpośrednio z wyszukiwarki i nie wymaga dodatkowych działań związanych z instalacją, a jednocześnie umożliwia wykorzystanie natywnych funkcji urządzenia mobilnego jak powiadomienia, aparat czy geolokalizacja do zwiększania zaangażowania. W dodatku to sprawdzone rozwiązanie, które na co dzień wykorzystuje wiele światowych marek, w tym m.in. Uber, Booking.com, Twitter i AliExpress.

W dodatku dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii webowych PWA przyczynia się do skrócenia czasu ładowania poszczególnych podstron. Jest to szczególna zaleta w przypadku urządzeń, których właściciele często dysponują słabszym połączeniem z internetem.

"Rozpoczynając prace nad naszym sklepem internetowym, wiedzieliśmy, że musi być niezawodny i intuicyjny w wersji desktopowej, ale przede wszystkim — mobilnej. Analiza zachowania użytkowników na starej stronie Leifheit pokazała, że to na smartfonach najczęściej przeglądana jest nasza oferta".

Katarzyna Bronowska

E-commerce & Marketing Manager

Leifheit Polska Sp. z o.o.

Właśnie – przeglądana, bo tylko nieliczni użytkownicy decydowali się na przejście przez skomplikowany proces zakupowy i złożenie zamówienia. W związku z tym chcieliśmy umożliwić klientom dokonanie zakupu dokładnie tak, jak tego chcą. Nie byliśmy przekonani co do aplikacji mobilnej, ze względu na złożoność takiego projektu — PWA okazało się więc dla nas doskonałą alternatywą. Po kilku miesiącach od wdrożenia mogę powiedzieć, że była to bardzo dobra decyzja: konwersja zakupowa z urządzeń mobilnych wzrosła dwukrotnie, a nam przybyło zadowolonych klientów - dodaje Katarzyna Bronowska.

Dane szybko potwierdziły, że Leifheit dobrze zaadresował potrzeby klientów. Wkrótce po uruchomieniu sklepu udział użytkowników mobilnych wśród wszystkich kupujących wzrósł do poziomu 33,75% (w porównaniu do 22,53% rok wcześniej).

Takie podejście bardzo dobrze zostało przyjęte także w Niemczech, gdzie Leifheit nie prowadził dotąd sprzedaży online. Po uruchomieniu e-commerce na niemieckim rynku ponad 60% wszystkich klientów odwiedza platformę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Leifheit stawia na e2m storefront: autorskie rozwiązanie e-point

Autorskie rozwiązanie e-point już na starcie zawiera najpopularniejsze opcje oraz pre-integrowane scenariusze wdrożeniowe (m.in. z SAP Commerce, na którym opiera się sklep Leifheit). Ułatwia to błyskawiczną konfigurację strony i szybkie wykorzystanie zalet standardu PWA.