Wsparcie klienta

 

Wdrożenie portalu, e-commerce czy innego systemu wymaga zaangażowania wielu specjalistów - zarówno po stronie klienta, jak i partnera technologicznego. Od badań użytkowników, koncepcji, prac graficznych i deweloperskich aż po wdrożenie na środowisku produkcyjnym.

Kiedy te wszystkie etapy mamy za sobą i świętujemy zakończenie intensywnego projektu… startuje prawdziwe życie systemu. W tym momencie zaczyna się praca nad zapewnieniem jego nieprzerwanej dostępności i aktualności. Rzeczywistość pokazuje, że często musimy wprowadzać (drobne lub większe) zmiany i modyfikacje. Warto przeprowadzać je w ramach stałego pakietu wsparcia, który eliminuje konieczność procesowania umowy dla każdej interwencji.

Co mieści się w usłudze wsparcia klienta?

Usługa może obejmować różne rodzaje prac przy systemie, które nie stwarzają ryzyka dla jego bezawaryjnej pracy, ale rzeczywistość biznesowa wymaga ich sprawnego wprowadzenia. Nasi specjaliści mogą służyć pomocą i radą w szerokim zakresie.

Raporty i instrukcje

  • podstawowa analityka, raporty z danymi produktowymi lub danymi jak użytkownicy korzystają z systemu,
  • sprawdzenie w logach, z jakiego IP logował się wskazany użytkownik na potrzeby analiz antyfraudowych,
  • przygotowanie listy nieużywanych kont użytkowników,
  • dzielenie się opinią na temat zastosowanych rozwiązań biznesowych,
  • objaśnienia i pomoc w obsłudze systemu, przygotowanie instrukcji lub krótkie szkolenie.

Przykład: Klient wdrożył nową metodę dostawy/płatności, po określonym czasie chce sprawdzić ile osób z niej skorzystało bądź zainwestował w kampanię reklamową i chce sprawdzić jak wpłynęła na sprzedaż danego produktu.

Prace contentowe

  • wprowadzanie nowych i zmiany w istniejących już treściach,
  • zmiany danych kontaktowych, poprawki redaktorskie czy podmiany plików.

Przykład: Klient w związku z przeprowadzką do nowego biura, poprosił o zmianę adresu na stronie kontakt oraz we wszystkich innych miejscach w serwisie.

Drobne zmiany graficzne

  • przygotowanie prostych ilustracji, ikon czy grafik,
  • tymczasowe zmiany w wizualizacji, 
  • wsparcie w utworzeniu krótkotrwałych promocji,
  • opublikowanie tymczasowego baneru z ważnym komunikatem.

Przykład: W związku z epidemią koronawirusa, czas dostaw w sklepie internetowym jednego z naszych klientów znacznie się wydłużył. Zostaliśmy poproszeni o szybkie dodanie baneru informującego o sytuacji.

Drobne zmiany front-endowe i deweloperskie

Zmiany, których ze względu na strukturę systemu nie może zrealizować samodzielnie content manager, ale ich wprowadzenie jest łatwe i szybkie i klient nie chce czekać do zakończenia sprintu.

Przykład: Klient prosi o wyłączenie (ukrycie w koszyku sklepu) jednej z metod płatności lub dostawy bądź potrzebuje tymczasowego popup’u z ważnym komunikatem.

Co zyskujesz z pakietem wsparcia?

  • szybką reakcję, bez konieczności indywidualnej wyceny każdej interwencji,
  • oszczędność czasu i możliwość skupienia się na rozwoju, a nie utrzymaniu systemu,
  • możliwość skorzystania z doświadczenia osób o różnych specjalnościach,
  • wiedzę, którą możemy przekazać wraz z wykonaniem zadania.

Zakres usług objętych w pakiecie uzgadniamy indywidualnie w zależności od potrzeb tak, aby przynosił realne korzyści.

Usługi realizujemy zgodnie z dobrymi praktykami ITIL 4, posiadając certyfikaty w tym zakresie.

Modele rozliczeń

  • według stawki za roboczodzień poszczególnych specjalistów - rozliczenie za określony okres na podstawie raportu ze zrealizowanych zadań,
  • stały miesięczny pakiet godzin do wykorzystania.

   

Przykładowe realizacje: