1. O kliencie

Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego, takich jak sprzęt do sprzątania, suszenia prania i prasowania. Produkty marki, cenione za wysoką jakość i innowacyjność, są obecne w 80 krajach na całym świecie. Nasza współpraca z Leifheit trwa od wielu lat. Zaczęliśmy od pilotażowego wdrożenia platformy e-commerce w Polsce, następnie zaimplementowaliśmy standard PWA i przeprowadziliśmy redesign polskiego sklepu. Po sukcesie pilotażu firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania w Niemczech i pozostałych krajach, w których działa. Naturalnym krokiem w dalszej digitalizacji marki stała się migracja na nowoczesną platformę Shopware Cloud. 

Jest to jedno z pierwszych wdrożeń Shopware Cloud na taką skalę w Europie, obejmujące zarówno sklepy e-commerce, jak i serwisy non-commerce w kilkunastu wersjach językowych.

2. Wyzwanie

Optymalizacja kosztów i wybór lepiej dopasowanego rozwiązania

Leifheit podjął strategiczną decyzję o wyborze nowej platformy, umożliwiającej dalszą ekspansję online przy jednoczesnej redukcji kosztów licencji, rozwoju i utrzymania. Po wspólnej analizie dostępnych opcji z e-point oraz zewnętrznymi doradcami Leifheit wybrał Shopware Cloud jako rozwiązanie najlepiej dopasowane do swoich potrzeb.

"Podjęliśmy właściwą decyzję — zarówno jeśli chodzi o wybór rozwiązania, jak i partnera technologicznego. Współpraca z e-point od lat wnosi realną wartość do naszego biznesu. Zespół zawsze działa elastycznie, z pomysłem i pełnym zaangażowaniem. Najnowszy projekt otwiera przed nami nowe możliwości i wspiera dalszy rozwój naszego sklepu internetowego."

Karina Mosbach

Senior Online Shop Manager

Leifheit AG

Do kluczowych wymagań klienta należały:

Szybka migracja

Realizacja przed wygaśnięciem licencji SAP Hybris

Pełna integracja z dotychczasowymi systemami

w tym ERP, PIM i CRM

Przeniesienie funkcjonalności

Audyt procesów i eliminacja niewykorzystywanych funkcjonalności.



Zwinna metodyka realizacji

Dostosowanie do zmieniającego się zakresu prac.

Zwinne podejście do realizacji projektu

Z uwagi na sztywny harmonogram wdrożenia, migrację przeprowadziliśmy posługując się metodyką Scrum, co pozwoliło na dynamiczne dostosowywanie się do zmieniających się wymagań. Projekt podzieliliśmy na siedem sprintów po 3 tygodnie, po których nastąpił okres hypercare – intensywnego wsparcia i optymalizacji działania nowej platformy.

zdjecie grafiki leifheit

3. Zakres

Zakres migracji i kluczowe wdrożenia

Migracja objęła 4 sklepy e-commerce (Niemcy, Austria, Holandia, Polska) oraz 6 stron non-commerce, co łącznie przełożyło się na 12 wersji językowych.

W ramach projektu dostarczyliśmy:

Konfigurację platformy Shopware Cloud

dopasowaną do specyfiki biznesu Leifheit.

Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego wyglądu platformy

zgodnie z najlepszymi praktykami Shopware Cloud.

Dedykowaną aplikację do migracji danych

zapewniającą ich płynne i bezpieczne przeniesienie.

Integrację z kluczowymi systemami wspierającymi e-commerce

przedstawionymi na diagramie poniżej, m.in. Bazaarvoice (zarządzanie opiniami) i Sovendus (monitorowanie transakcji).

Po stronie klienta Leifheit spoczywała odpowiedzialność za integrację z systemami ERP, PIM oraz CRM.

zdjecie  strony w okularach pl na laptopie

4. Rezultat

Efekty migracji – nowy standard dla globalnej sprzedaży online

Migracja na Shopware Cloud umożliwiła Leifheit uspójnienie ekosystemu cyfrowego oraz elastyczne skalowanie działalności e-commerce.

Wdrożenie objęło 10 krajów, gdzie powstały:

Sklepy e-commerce

(Niemcy, Austria, Holandia, Polska)

Stron non-commerce

(Belgia, Szwajcaria, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania)

Wersji językowych

(z uwzględnieniem dwóch wersji dla Belgii i Szwajcarii)

Wymierne korzyści dla Leifheit:

  Zmniejszenie o około 80% kosztów licencji Sap Commerce Cloud w porównaniu do Shopware Cloud*;

  Brak kosztów własnego hostingu – infrastruktura po stronie Shopware;  

  Cykliczne aktualizacje producenta i utrzymanie techniczne w cenie abonamentu; 

  Brak potrzeby zatrudniania DevOpsów i administratorów;

  Szybkie i skalowalne uruchamianie nowych rynków dzięki Shopware Cloud i globalnym integracjom;

  Niższe koszty utrzymania bezpieczeństwa i backupów;  

  Lepsza przewidywalność kosztów (stały abonament); 

  Nowoczesna architektura – niskie koszty rozwojów;  

  Wysoka elastyczność rozwiązanie chmurowe umożliwia szybkie dostosowanie do zmieniających się potrzeb biznesowych i warunków rynkowych.;

*dane na podstawie średnich kosztów licencji podanych rozwiązań

Dzięki tej transformacji Leifheit zyskał nowoczesną i niezawodną platformę pod dalszą ekspansję cyfrową, jednocześnie znacząco optymalizując koszty licencji, utrzymania i rozwoju platformy e-commerce.

Skontaktuj się z nami, aby odkryć, jak możemy pomóc w transformacji Twojego biznesu!

Podobne case studies