1. O kliencie
Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego, takich jak sprzęt do sprzątania, suszenia prania i prasowania. Produkty marki, cenione za wysoką jakość i innowacyjność, są obecne w 80 krajach na całym świecie. Nasza współpraca z Leifheit trwa od wielu lat. Zaczęliśmy od pilotażowego wdrożenia platformy e-commerce w Polsce, następnie zaimplementowaliśmy standard PWA i przeprowadziliśmy redesign polskiego sklepu. Po sukcesie pilotażu firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania w Niemczech i pozostałych krajach, w których działa. Naturalnym krokiem w dalszej digitalizacji marki stała się migracja na nowoczesną platformę Shopware Cloud.
Jest to jedno z pierwszych wdrożeń Shopware Cloud na taką skalę w Europie, obejmujące zarówno sklepy e-commerce, jak i serwisy non-commerce w kilkunastu wersjach językowych.
2. Wyzwanie
Optymalizacja kosztów i wybór lepiej dopasowanego rozwiązania
Leifheit podjął strategiczną decyzję o wyborze nowej platformy, umożliwiającej dalszą ekspansję online przy jednoczesnej redukcji kosztów licencji, rozwoju i utrzymania. Po wspólnej analizie dostępnych opcji z e-point oraz zewnętrznymi doradcami Leifheit wybrał Shopware Cloud jako rozwiązanie najlepiej dopasowane do swoich potrzeb.
"Podjęliśmy właściwą decyzję — zarówno jeśli chodzi o wybór rozwiązania, jak i partnera technologicznego. Współpraca z e-point od lat wnosi realną wartość do naszego biznesu. Zespół zawsze działa elastycznie, z pomysłem i pełnym zaangażowaniem. Najnowszy projekt otwiera przed nami nowe możliwości i wspiera dalszy rozwój naszego sklepu internetowego."
Do kluczowych wymagań klienta należały:
Szybka migracja
Realizacja przed wygaśnięciem licencji SAP Hybris
Pełna integracja z dotychczasowymi systemami
w tym ERP, PIM i CRM
Przeniesienie funkcjonalności
Audyt procesów i eliminacja niewykorzystywanych funkcjonalności.
Zwinna metodyka realizacji
Dostosowanie do zmieniającego się zakresu prac.
Zwinne podejście do realizacji projektu
Z uwagi na sztywny harmonogram wdrożenia, migrację przeprowadziliśmy posługując się metodyką Scrum, co pozwoliło na dynamiczne dostosowywanie się do zmieniających się wymagań. Projekt podzieliliśmy na siedem sprintów po 3 tygodnie, po których nastąpił okres hypercare – intensywnego wsparcia i optymalizacji działania nowej platformy.
3. Zakres
Zakres migracji i kluczowe wdrożenia
Migracja objęła 4 sklepy e-commerce (Niemcy, Austria, Holandia, Polska) oraz 6 stron non-commerce, co łącznie przełożyło się na 12 wersji językowych.
W ramach projektu dostarczyliśmy:
Konfigurację platformy Shopware Cloud
dopasowaną do specyfiki biznesu Leifheit.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego wyglądu platformy
zgodnie z najlepszymi praktykami Shopware Cloud.
Dedykowaną aplikację do migracji danych
zapewniającą ich płynne i bezpieczne przeniesienie.
Integrację z kluczowymi systemami wspierającymi e-commerce
przedstawionymi na diagramie poniżej, m.in. Bazaarvoice (zarządzanie opiniami) i Sovendus (monitorowanie transakcji).
Po stronie klienta Leifheit spoczywała odpowiedzialność za integrację z systemami ERP, PIM oraz CRM.
4. Rezultat
Efekty migracji – nowy standard dla globalnej sprzedaży online
Migracja na Shopware Cloud umożliwiła Leifheit uspójnienie ekosystemu cyfrowego oraz elastyczne skalowanie działalności e-commerce.
Wdrożenie objęło 10 krajów, gdzie powstały:
Sklepy e-commerce
(Niemcy, Austria, Holandia, Polska)
Stron non-commerce
(Belgia, Szwajcaria, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania)
Wersji językowych
(z uwzględnieniem dwóch wersji dla Belgii i Szwajcarii)
Wymierne korzyści dla Leifheit:
Zmniejszenie o około 80% kosztów licencji Sap Commerce Cloud w porównaniu do Shopware Cloud*;
Brak kosztów własnego hostingu – infrastruktura po stronie Shopware;
Cykliczne aktualizacje producenta i utrzymanie techniczne w cenie abonamentu;
Brak potrzeby zatrudniania DevOpsów i administratorów;
Szybkie i skalowalne uruchamianie nowych rynków dzięki Shopware Cloud i globalnym integracjom;
Niższe koszty utrzymania bezpieczeństwa i backupów;
Lepsza przewidywalność kosztów (stały abonament);
Nowoczesna architektura – niskie koszty rozwojów;
Wysoka elastyczność rozwiązanie chmurowe umożliwia szybkie dostosowanie do zmieniających się potrzeb biznesowych i warunków rynkowych.;
*dane na podstawie średnich kosztów licencji podanych rozwiązań
Dzięki tej transformacji Leifheit zyskał nowoczesną i niezawodną platformę pod dalszą ekspansję cyfrową, jednocześnie znacząco optymalizując koszty licencji, utrzymania i rozwoju platformy e-commerce.