Badania z użytkownikami

 

Kiedy możemy Ci pomóc?

Chcesz lepszych efektów w istniejącym rozwiązaniu

i potrzebna Ci wiedza, jak je rozwijać i optymalizować.

Oczekujesz rekomendacji co do dalszego rozwoju

i optymalizacji swojego portalu, e-commerce czy aplikacji.

Masz prototyp rozwiązania i chcesz go przebadać

z użytkownikami przed kolejnymi zmianami lub developmentem.

 

Czego możesz oczekiwać?

  • Pomożemy określić potrzeby, cele i wymagania w zakresie badań z użytkownikami oraz dobierzemy narzędzia i metody badawcze najlepiej dostosowane do potrzeb.
  • Opracujemy szczegółowy scenariusz badania odwołujący się do realnych potrzeb i celów użytkowników.
  • Zajmiemy się kompleksowo organizacją badania i rekrutacją respondentów.
  • Przeprowadzimy badania we własnej sali badawczej lub w zewnętrznej fokusowni.
  • Przeprowadzimy drobiazgową analizę obserwacji i przygotujemy raport wraz z rekomendacjami dla zespołu projektowego, a potem przeprowadzimy prezentację wyników badań i rekomendacji dla Twojego zespołu.

Jakich technik używamy podczas typowej sesji badawczej?

Nasz sprawdzony scenariusz badawczy pozwala wykryć większość problemów związanych z Twoim produktem lub jego koncepcją. Podczas pojedynczej sesji badawczej z użytkownikami stosujemy wybrane z poniższych narzędzi.

Test zadaniowy

 

 

Test prowadzony z respondentem na żywo polegający na wykonaniu kilku zadań z zakresu kluczowych ścieżek użytkownika. Podczas testu wykorzystywany jest tzw. protokół głośnego myślenia.

Test 5 sekund

 

Test pozwalający na określenie, jakie kluczowe elementy zauważa użytkownik podczas bardzo krótkiej ekspozycji na stronie w określonym celu.

IDI

 

Bezpośrednia rozmowa z pojedynczą osobą badaną według ustalonego scenariusza, która pozwala lepiej poznać jej oczekiwania i motywacje.

Ankieta badawcza

 

Zestandaryzowany zestaw pytań stanowiący uzupełnienie innych technik badawczych. Przy większych próbach pozwala łatwo porównywać wyniki między kolejnymi wersjami rozwiązania.

Card-sorting

 

Badanie wspierające tworzenie intuicyjnej dla użytkownika architektury informacji, np. segmentacji użytkowników, kategorii menu itp.

Tree-testing

 

Badanie pozwalające zweryfikować łatwość poruszania się użytkowników w architekturze informacji na stronie, np. po menu czy stronach dystrubuujących ruch.

Jak możemy jeszcze lepiej zbadać Twój produkt?

Jeśli masz szczególne wyzwanie badawcze, możemy przeprowadzić również audyt ekspercki, zastosować dodatkowe metody lub uzupełnić proces badawczy o techniki ilościowe, żeby lepiej poznać Twój produkt i jego użytkowników.

  • Ekspercki audyt UX

    Wnikliwie przeanalizujemy Twoje rozwiązanie pod kątem zrozumiałej komunikacji i zgodności z dobrymi praktykami UX. Wskażemy i uargumentujemy obszary do poprawy oraz zarekomendujemy działania naprawcze.

  • Badania eye-trackingowe

    Określimy punkty skupienia wzroku respondentów w testach zadaniowych za pomocą eye-trackera.

  • Analityka webowa

    Uzupełnimy badania o analizę danych z dowolnych narzędzi analityki internetowej, np. Google Analitycs czy Majestic.

  • Badania ilościowe online

    Zaprojektujemy i przeprowadzimy zautomatyzowane badania ilościowe online.

Dlaczego warto z nami pracować?

Realizowaliśmy badania dla największych firm w Polsce, m.in. PZU, Pekao SA czy ING Banku Śląskiego.

Nasi badawcze ściśle współpracują z projektantami UX, dzięki czemu od razu proponujemy, jak zmienić projekt.

Mamy własną bazą współpracowników, agencji rekruterskich oraz studiów badawczych w Polsce.

Możemy zapewnić Ci trafniejsze rozpoznania dzięki synergii badań oraz analityki internetowej.

Zobacz również