Portal prosprzedażowy banku BGŻ BNP Paribas

Unowocześnienie wizerunku banku i poprawa Customer Experience poprzez podejście Content-Driven Design

18 sty 2017

Aby unowocześnić swój wizerunek i zwiększyć wygodę użytkowników, Bank BGŻ BNP Paribas (obecnie Bank BNP Paribas) przebudował swój serwis.

Nowy portal oferuje wyjątkowe Customer Experience oraz aktywnie wspiera sprzedaż. Wyzwaniem była skala przedsięwzięcia - rozmiar portalu oraz duża ilość treści. Zadanie powierzono zespołowi e-point, ekspertom od rozwiązań internetowych dla sektora bankowego.

Klient
BGŻ BNP PARIBAS

 

Zobacz online

Cele

  • unowocześnienie wizerunku Banku BGŻ BNP Paribas
  • prosprzedażowy charakter strony
  • wypracowanie wzorowego Customer Experience

Wyzwania

  • skala projektu: ponad 1000 podstron, kilkaset produktów bankowych, wiele treści
  • duża i zróżnicowana grupa odbiorców (bank uniwersalny)

Efekty

  • nowoczesna strona na miarę najlepszych witryn w branży
  • wygodne narzędzie do zarządzania bogatą ofertą i treściami
  • harmonijne połączenie celów biznesowych i technologicznych

"Poszukiwaliśmy partnera technologicznego, który rozumie nasze cele biznesowe i specyfikę branży finansowej".

Radosław Kozłowski

Dyrektor Biura Sprzedaży i Marketingu Bankowości Internetowej w Banku

BGŻ BNP Paribas

Chcieliśmy nie tylko stworzyć nowoczesny, uwzględniający najnowsze trendy w projektowaniu portal, ale przede wszystkim ułatwić naszym klientom znajdowanie i wybieranie produktów bankowych, a tym samym uczynić z serwisu ważne narzędzie sprzedażowe - wyjaśnia Radosław Kozłowski.

Zróżnicowana grupa odbiorców

BGŻ BNP Paribas dynamicznie się rozwija, uatrakcyjniając swoją ofertę. Bank świadczy pełen wachlarz usług dla różnych grup odbiorców: klientów indywidualnych, firm, mikroprzedsiębiorców, a także rolników i przetwórców żywności; obsługuje również najbardziej wymagających klientów w segmencie Private Banking.

Nowy serwis musiał odpowiedzieć na potrzeby wszystkich grup docelowych, zachowując przy tym spójność.

Wykorzystana technologia

e-point CMS

(dawniej ActiveContent)

Pozwala w pełni kontrolować cały ekosystem cyfrowego doświadczenia użytkownika, niezależnie od kanału: od urządzeń stacjonarnych poprzez mobilne, aż po ekrany w obiektach fizycznych.

Jest to rozwiązanie klasy enterprise, które zapewnia:
• pierwszorzędną obsługę klienta we wszystkich kanałach komunikacji
• zarządzanie wieloma witrynami językowymi z jednego, centralnego miejsca
• tworzenie niestandardowych kreacji w sposób niezależny, bez konieczności wsparcia agencji
ani wewnętrznego IT
• obsługę wieloetapowego procesu akceptacji treści
• gwarancję najwyższego standard suportu, dostępności i bezpieczeństwa

Czytaj więcej

Projektowanie oparte na treści (Content-Driven Design)

Projektowanie serwisu zaczyna się od wypracowania komunikacji, czyli ustalenia, co chcemy przekazać naszym użytkownikom. Dopiero do niej dobiera się właściwą formę prezentacji. Takie podejście nazywamy Content-Driven Design: pozwala postawić w centrum potrzeby klienta i zapewnić wyjątkowe Customer Experience.

Dlatego pracę nad stroną rozpoczęliśmy od gruntownej inwentaryzacji oferty banku, a następnie nadaliśmy jej nową strukturę. Dzięki temu przeszukiwanie oferty stało się proste i intuicyjne mimo jej dużych rozmiarów. Teraz klient łatwo znajdzie odpowiedni produkt, a także szybko dowie się, jak krok po kroku wziąć kredyt czy założyć lokatę i jakie dokumenty są do tego potrzebne. Może również w dogodny sposób skontaktować się z pracownikiem banku: przez telefon, wiadomość e-mail, chat lub formularz kontaktowy. Wszystkie formularze w ramach portalu zostały zintegrowane z posiadanymi przez bank narzędziami do obsługi leadów i klientów.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Prosprzedażowość

Reorganizacja treści wzmacnia sprzedażowy charakter serwisu. Każda strona została zbudowana tak, by aktywnie wspierać proces decyzyjny: ułatwia znalezienie właściwej oferty, pokazuje korzyści, pomaga dokonać wyboru. W efekcie portal jest nie tylko wygodnym narzędziem researchu przedzakupowego, ale i wspomaga proces decyzyjny.

Odpowiednio oznaczono oferty specjalne i ograniczone w czasie, dopracowano komunikaty i przyciski. Zastosowano też szereg mikrointerakcji wspierających sprzedaż. Aby upewnić się, że wprowadzone rozwiązania są czytelne dla wszystkich grup odbiorców, przeprowadziliśmy serię badań UX, obejmujących testy zadaniowe, wywiady pogłębione oraz card sorting.

W przyszłości planowane jest wzbogacenie strony produktu o oceny użytkowników: klienci będą mogli podzielić się swoją opinią o danym kredycie czy lokacie, ułatwiając tym samym wybór innym konsumentom.

Najlepsze portale to takie, które nie tylko są wyjątkowo ładne graficznie, ale i trafiają w potrzeby użytkowników. W tym projekcie połączyliśmy wiele elementów - od marketingu i obsługi klienta po złożone zagadnienia IT - mówi Wawrzyniec Hyska, Dyrektor ds. Sektora Finansowego, e-point SA.

"Jesteśmy przekonani, że Bank BGŻ BNP Paribas właśnie dołączył do ekstraklasy w swojej kategorii".

Wawrzyniec Hyska

Dyrektor ds. Sektora Finansowego

e-point SA

Linkedin logo

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies