Redesign międzynarodowej platformy Leifheit

Leifheit

Wzrost konwersji o 100% i zwiększenie średniej wartości koszyka o 17%

22 mar 2024

Redesign międzynarodowej platformy Leifheit przyniósł znaczące rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży i znacznego spadku porzuconych koszyków. Projekt opierał się na kompleksowej optymalizacji sklepu klienta, którą poprzedziły analizy rynkowe, obserwacje użytkowników i warsztaty z klientem.

Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego, dostarczając swoje produkty do 80 krajów na świecie.

Klient
Leifheit

  

Zobacz online

Jak rozwijała się współpraca e-point i Leifheit?

Firma kontynuuje wieloletnią współpracę z e-point. Zaczęliśmy od pilotażowego wdrożenia platformy e-commerce w Polsce, następnie zaimplementowaliśmy standard PWA i przeprowadziliśmy redesign polskiego sklepu. Po sukcesie pilotażu firma postanowiła uruchomić sprzedaż internetową w Niemczech i pozostałych 11 krajach.

Przez lata udało nam się między innymi:

  • zwiększyć efektywność zarządzania treściami, promocjami i komunikacją z klientami w 11 krajach,
  • przyspieszyć ładowanie strony i sprawić, że jest ona łatwiej wyszukiwana przez algorytmy,
  • zwiększyć konwersję w procesie zakupowym oraz dostarczyć konkretne rezultaty biznesowe (sprzedaż B2C Leifheit w Niemczech zwiększyła się o ponad 7 000 transakcji w ciągu czterech miesięcy).

Wyzwania związane z międzynarodową platformą e-commerce

Leifheit napotykał szereg problemów, zarówno zgłaszanych przez zespół odpowiedzialny za platformę, jak i klientów dzwoniących do BOK.

Główne wyzwania obejmowały:

  • dostosowanie projektu graficznego sklepu, by poprawić customer experience oraz metryki Core Web Vitals, 
  • optymalizację silnika wyszukiwania,
  • problem ze skutecznym promowaniem kluczowych produktów i eksponowaniem dodatkowych benefitów dla klienta.

Celem projektu było zwiększenie atrakcyjności sklepu, poprawa nawigacji, skrócenie czasu poszukiwań oraz wyeksponowanie dodatkowych korzyści dla klienta.

Po głębokich konsultacjach z Leifheit, analizie UX i danych z Google Analytics oraz warsztatach zespołowych, zidentyfikowaliśmy główne problemy i cele. Przeprowadziliśmy benchmarking, prezentując trendy z branży, a następnie wspólnie opracowaliśmy persony użytkowników e-sklepu i listę potencjalnych zagrożeń.

"Płynna komunikacja z e-point, a także stała analiza i monitorowanie zachowań klientów oraz wyników sprzedażowych, pozwoliły nam na dostrzeżenie kolejnych obszarów, których optymalizacja przełożyłaby się na jeszcze lepsze rezultaty biznesowe. Na tej podstawie zdecydowaliśmy się na redesign naszego sklepu".

Anna Godlewska

E-commerce & Marketing Manager

Leifheit Polska

Przemiana Leifheit w atrakcyjny i efektywny e-commerce

Analizy rynkowe, obserwacje użytkowników i warsztaty z klientem stanowiły dla nas fundament kompleksowej optymalizacji sklepu klienta. Stworzyliśmy persony i zidentyfikowaliśmy zagrożenia, co uspójniło strategię działań. 

Optymalizacja obejmowała między innymi interfejs, nawigację i proces zakupowy, z uwzględnieniem nowoczesnego designu i trendów rynkowych. Dodaliśmy także filtry kontekstowe, zoptymalizowaliśmy nawigację mobilną i wprowadziliśmy nowe opcje na stronach produktowych:

Problem Przykłady nieprawidłowego działania Wprowadzone zmiany
Niewystarczająca różnorodność w prezentacji produktów Brak inspiracji; jednostajna prezentacja produktów
  • Zmiana układu strony produktowej;

  • Dodanie zbliżenia na detale;

  • Wprowadzenie inspirujących opisów i zdjęć lifestylowych.

Długi czas wyszukiwania skutkujący opuszczeniem przeglądanego katalogu produktów Brak filtrów zawężających wyniki wyszukiwań
  • Dodanie filtrów kontekstowych dla różnych kategorii;

  • Wprowadzenie przycisku „Kup" na miniaturkach produktów;

  • Dodanie sekcji z innymi produktami z tej samej serii oraz sekcji „Kup w zestawie”.

Zawiły proces poznawania produktu Duży wysiłek klienta w celu zrozumienia produktu i dostrzeżenia różnic między modelami
  • Zwiększenie przestrzeni na zdjęcia i filmy produktowe;

  • Dostosowanie strony produktowej do aktualnych wzorców projektowych;

  • Sekcje z recenzjami i pytaniami;

  • Umieszczenie najważniejszych informacji produktowych w tym samym viewporcie co akcja „Dodaj do koszyka”.

Skomplikowany proces zakupowy Konieczność wielokrotnych kliknięć w procesie zakupowym skutkująca częstym porzucaniem koszyka
  • Skrócenie formularza zakupowego;

  • Redesign procesu checkoutu;

  • Dodanie opcji „Zaloguj za pomocą Google/Facebook”.

Brak triggerów zakupowych Klienci nie byli informowani o dodatkowych korzyściach, takich jak darmowa wysyłka czy przedłużona gwarancja
  • Wyeksponowanie benefitów podczas przeglądania produktów;

  • Umieszczenie informacji o korzyściach na kafelkach produktów;

  • Wyeksponowanie darmowej wysyłki i przedłużonej gwarancji.

Trudności z dopasowaniem akcesoriów do produktów Brak wyeksponowania materiałów promocyjnych, inspiracyjnych
  • Przebudowa stron kategorii i subkategorii;

  • Dodanie inspirujących treści;

  • Integracja treści promocyjnych z ofertą sprzedażową.

Wzrost konwersji, redukcja porzuconych koszyków i ich wartości jako jedne z efektów wdrożenia

Wdrożone zmiany nie tylko przyczyniły się do poprawy doświadczenia użytkownika, lecz także przyniosły wymierne korzyści biznesowe, zwiększając skuteczność sprzedaży i lojalność klientów.

Efekty wprowadzonych zmian obejmują:

Skrócenie czasu poszukiwań o 60%

Wzrost konwersji o 100%

Zwiększenie średniej wartości koszyka o 17%

Wieloletnia współpraca umożliwiła nam głębokie zrozumienie biznesu i klientów Leifheit. Oprócz skutecznych zmian dostarczyliśmy szczegółowy katalog rekomendacji i dobrych praktyk, które mogą zostać wdrożone w dowolnym momencie. Ich celem jest dalsza optymalizacja oraz proaktywne rozwijanie strategii biznesowej marki.

"Czas, jaki spędziliśmy współpracując z Leifheit, opierał się na nieustannej analizie, doskonalenia technologii i wprowadzaniu usprawnień. To także czas, w którym zrozumieliśmy obecne potrzeby klientów na tyle dobrze, że nasze rozwiązania stały się nie tylko skuteczne, ale wręcz strategiczne. Długoletnia współpraca pozwala nam rozwijać platformę, inspirować do kolejnych działań i stać się partnerem, który nie tylko reaguje na potrzeby, ale je przewiduje i kształtuje razem z klientem".

Iga Michalska

Senior UX Designer

e-point

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies