[ebook] PWA drogą do najlepszego Mobile Experience

Od 2014 r. konsumpcja internetu na urządzeniach mobilnych jest większa niż na desktopie. Konsumenci poszukując informacji o produktach coraz częściej sięgają po swoje smartfony.

Niestety, konwersja w tym kanale często pozostawia wiele do życzenia. Klienci przeglądają strony www na swoich smartfonach, jednak nie chcą już w ten sposób kupować.

Wydawało się, że rozwiązaniem tego problemu była budowa natywnych aplikacji mobilnych. Jednak szybko okazało się, że klienci nie chcą regularnie korzystać z kilkudziesięciu aplikacji.

Rozwiązaniem tego impasu jest technologia PWA.

Pobierz darmowego ebooka

PWA w praktyce: 11 case studies

Czym jest PWA

PWA, czyli Progressive Web App, to aplikacja napisana przy użyciu współczesnych technologii webowych, która działa jak natywna aplikacja mobilna czy desktopowa:

  • jest bardzo szybka
  • wyświetla powiadomienia
  • może działać w trybie offline oraz w tle
  • może wykorzystywać funkcje urządzenia (aparat, geolokalizacja, nawigacja gestami)
  • użytkownik może ją zainstalować na swoim pulpicie/ekranie domowym urządzenia

Aby osiągnąć ten efekt, wykorzystuje się frameworki i biblioteki języka JavaScript takie jak React.js, Vue.js czy Angular, dodatkowy plik manifestu (definiuje akcenty przeglądarek mobilnych oraz desktopowych, takie jak kolor paska górnego i ikona strony) oraz technologię Service Workerów (umożliwiają działanie w tle przeglądarki oraz bez dostępu do sieci).

Weryfikacja zgodności z PWA odbywa się przez sprawdzenie punktów tzw. PWA Checklist i przejście benchmarku narzędzia Google Lighthouse.

Zalety PWA

Aplikacja napisana w PWA łączy to, co najlepsze w doświadczeniu korzystania z internetu przez przeglądarkę i przez aplikację.

Tak jak przeglądarka, pozwala na łatwy dostęp bezpośrednio z wyszukiwarki i nie wymaga dodatkowych działań związanych z instalacją. Tak jak aplikacja, pozwala wykorzystać natywne funkcje urządzenia mobilnego (powiadomienia push, aparat, kody QR/kreskowe, geolokalizacja) do zwiększania zaangażowania użytkownika.

Zastosowanie w biznesie

PWA adresuje realne potrzeby biznesu:

  • wchodzenie na nowe rynki, działanie na rynkach, gdzie dostęp do internetu jest ograniczony (tak np. nigeryjski e-commerce Konga)
  • chęć pozyskiwania nowych użytkowników - konieczność pobrania nowej aplikacji jest dla wielu użytkowników barierą - PWA jest ogólnie dostępne, jak każda inna strona www
  • chęć zwiększenia konwersji na urządzeniach mobilnych: przez to, że PWA wykorzystuje funkcje natywne urządzenia i jest zoptymalizowane pod kątem doświadczeń mobilnych
  • możliwość zwiększania zaangażowania użytkowników przez powiadomienia push