Stabilna platforma na nowe czasy

wOkularach.pl

Migracja wOkularach.pl na środowisko e-point Private Cloud

10 paź 2023

Z uwagi na ciągły rozwój, firma wOkularach.pl stanęła przed wyzwaniem. Wiązało się ono z koniecznością zapewnienia efektywności i wydajności sprzętu, bezpieczeństwa, zgodności technologicznej z pozostałymi elementami sklepu, supportu i wreszcie - przewidywalności kosztów utrzymania.

Stąd zdecydowała się na powierzenie administrowania infrastrukturą systemu specjalistom z e-point.

Klient
wOkularach.pl

Zobacz online

O kliencie

wOkularach.pl to polska firma zajmująca się sprzedażą i promocją mody okularowej dla najlepszej korekcji wzroku. Za pomocą wirtualnej przymierzalni pozwala z powodzeniem przymierzyć oprawki bez wychodzenia z domu.

Problemy z hostingiem wpływają na spadek sprzedaży

Ta realizacja, nie jest naszą pierwszą dla wOkularach. Rok temu usprawniliśmy wersję mobilną i desktopową bezokularów.pl, a także wzmocniliśmy UX/UI.

Teraz klient zgłosił się do nas z uwagi na problemy z obecnym administratorem, które realnie wpływały na jego biznes. Zaliczały się do nich m.in:

  • brak ciągłej administracji infrastruktury serwerowej,
  • narastająca liczba zgłoszeń serwisowych dotyczących infrastruktury,
  • powtarzające się, trudne w identyfikacji problemy technologiczne leżące po stronie dostawcy hostingu,
  • niewystarczająca komunikacja z obecnym dostawcą hostingu,
  • rozproszona odpowiedzialność za działanie portalu - wiele punktów komunikacji do usunięcia awarii,
  • straty finansowe portalu z uwagi na opuszczone koszyki zakupowe (skutek dość częstych awarii),
  • brak dostępności portalu dla klientów.

"Rozwiązywanie ciągle pojawiających się błędów było dla nas dużym kosztem. Chcieliśmy powierzyć administrowanie naszym systemem firmie, która jest transparentna, dostępna i komunikatywna. Dlatego zdecydowaliśmy się na e-point - spółkę, którą znamy i z którą współpraca przebiegała bezproblemowo. Teraz możemy skupiać się na rozwoju naszego biznesu, będąc pewnym, że nasz system jest w najlepszych rękach".

Łukasz Jaruzal

Product Owner

wOkularach.pl

Transparentność i partnerska współpraca

Projekt był prowadzony w modelu fixed price. Klient od początku wiedział, jaka będzie cena i czas realizacji. Zgodnie z przewidywaniami dowieźliśmy projekt w określonym czasie i budżecie.

Przeprowadziliśmy wiele testów, w ramach wdrożenia przygotowaliśmy dla klienta gotowe do przeprowadzenia scenariusze testowe.

Najważniejsza w projekcie była jasna komunikacja - co tydzień raportowaliśmy postęp prac. Stąd klient miał pełny obraz tego, na jakim etapie jesteśmy. Nie ukrywaliśmy niczego - zawsze, gdy pojawiał się problem, a w takich projektach zdarzają się dość często - klient od razu o tym wiedział.

"Jako partner technologiczny zawsze jesteśmy transparentni. Każdego klienta traktujemy partnersko, tak jak sami chcielibyśmy być traktowani. Działamy tak od ponad 25 lat i daje nam to przewagę".

Tomasz Włodarski

Senior Project Manager

e-point SA

Architektura informacji przebudowana na nowo

"Bardzo ważne było dla nas uporządkowanie architektury systemu. Dlatego zdecydowaliśmy się na jej przebudowę tak, żeby warstwa hostingu sprawnie komunikowała się z pozostałymi komponentami aplikacji. Wysoka niezawodność,dostępność i możliwość stałego monitoringu - to cele, które udało nam się zrealizować".

Mariusz Sawicki

Delivery Director for Hosting

e-point SA

Bezpieczeństwo i płynność przy jednoczesnym obniżeniu kosztów utrzymania platformy

Od początku projektu nasz zespół wspólnie z klientem postawił sobie jasne cele. Wpłynęło to bardzo korzystnie na realizację. Zaliczyliśmy do nich m.in:

  • zapewnienie bezpieczeństwa i płynności działania infrastruktury serwerowej,
  • optymalizację instalacji oprogramowania systemowego,
  • aktualizację softu dla hardware,
  • zwiększenie dostępności portalu dla klientów - obniżenie liczby awarii,
  • możliwość łatwego skalowania np. szybkie zwiększenie mocy aplikacji na potrzeby akcji promocyjnych,
  • zwiększenie przychodów z działalności portalu i liczby zadowolonych klientów,
  • optymalizację kosztów utrzymania platformy - serwis zewnętrzny, brak konieczności budowania wewnętrznego zespołu,
  • współpraca z jedną firmą - szybszy serwis, szybsze rozwiązywanie problemów,
  • uwolnienie zasobów ludzkich firmy na kolejne prace rozwojowe,
  • stały i przewidywalny koszt utrzymania portalu.

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies