Digital Experience Design
Projektujemy angażujące produkty cyfrowe - portale korporacyjne, aplikacje mobilne, platformy e-commerce, systemy obsługowe. Łączymy strategię, design i wiedzę o technologii, żeby odpowiadać na potrzeby biznesu oraz zapewnić spójne i spersonalizowane doświadczenie Twojego klienta - w każdym kanale, na każdym etapie cyfrowej ścieżki.
Chcesz zbudować cyfrowe rozwiązanie, które:
zachwyci swoją estetyką i funkcjonalnością
sprawi, że użytkownicy będę chętnie do niego wracali
da Twoim klientom poczucie, że są pełni obsłużeni
będzie wspierać realizację Twoich celów biznesowych
Wysłuchamy, doradzimy, zaprojektujemy
Poprowadzimy cały proces od analizy obecnej sytuacji, określenia strategii i wymagań, przez projektowanie UX i stworzenie interfejsu graficznego aż po wsparcie przy wdrożeniu.
Przy projektowaniu korzystamy z szerokiego wachlarza metod i narzędzi pracy, które dostosowujemy do specyfiki projektu i konkretnej sytuacji klienta:
-
Desk research i analiza danych zastanych dot. klientów i biznesu
- Wywiady z ekspertami, call center w organizacji
- Analiza strategii komunikacji
- Analiza księgi tożsamości wizualnej
- Analiza konkurencji i benchmarking
- Inwentaryzacja oferty
- Audyt ekspercki rozwiązania
- Analiza danych z analityki webowej
- Struktura informacji obecnego rozwiązania zmapowana na docelowe wymagania
- Badania potrzeb klientów - IDI, ankiety, focusy itp.
- Warsztaty z użytkownikami i inne formy projektowania partycypacyjnego
- Definicje person
- Plan prac (backlog)
- Analiza ryzyk
- Warsztaty strategiczne ze stakeholderami
- Definicja propozycji wartości oferty
- Kategoryzacja oferty
-
Raport strategiczny dla Zarządu, decydentów / Project Brief
- Odkrywanie potrzeb, motywacji i oczekiwań użytkowników
-
Segmentacja użytkowników
- Metryki i KPI
- Definicja produktu i strategii; warsztaty Design Thinking
- Obszary/składowe projektu
- Kluczowe scenariusze użycia
- Strategia treści
- Roadmapa projektu
UX design
- Ścieżki użytkownika
- Architektura informacji
- Makiety lo-fi lub hi-fi (desktop, mobile)
-
Klikalne prototypy
- Graficzna linia kreatywna zatwierdzona przez decydentów
- Interfejsy graficzne wszystkich kluczowych ekranów (desktop, mobile)
- Specyfikacja mikrointerakcji
- Specyfikacja transformacji RWD
- Style guide lub Design system
-
Wzorcowe elementy graficzne dla komponentów wizualnych
- Manual dot. tworzenia treści dla kluczowych typów stron
- Wzorcowy content
- Microcopy
Wyróżnia nas to, jak projektujemy
- Znajdujemy złoty środek między potrzebami użytkownika a celami biznesowymi
Dbamy, żeby zawsze właściwie odpowiadać na sytuację użytkownika. Z biznesem wyznaczamy mierniki sukcesu (KPI), które odpowiadają realnym korzyściom dla organizacji, np. zwiększeniu sprzedaży, poprawie satysfakcji klientów czy odciążeniu call center. - Zaglądamy pod podszewkę biznesu naszego klienta
Wnikamy w biznes, istotę oferty i przewagi produktów. Rozmawiamy, pytamy, prowadzimy wywiady z ekspertami lub odwiedzamy oddziały/salony/punkty obsługowe, żeby uchwycić głęboki sens projektu. - Nasze motto to LEARN BY DESIGN
Wykorzystujemy doświadczenia z setek projektów dla różnych branż - od onboardingów dla usług bankowych (ING Bank, Santander Bank, BNP Paribas) po międzynarodowe systemy e-commerce (Inter Cars, Amway, Leifheit).
- Zjedliśmy zęby na projektowaniu systemów o ogromnej skali
Duże projekty dzielimy na mniejsze części według istotności ścieżek użytkownika. Pracę nad każdą częścią traktujemy jak miniprojekt - od wyznaczenia wyzwania, przez zaprojektowanie koncepcji po opracowanie interfejsu graficznego. Potrafimy zadbać o kompletność i spójność - na bieżąco aktualizujemy style guide czy design system. - Jesteśmy agile-friendly
Nasz proces i praca na miniprojektach są dostosowane do zwinnego wdrażania systemów IT w modelu Agile. Na bieżąco zasilamy sprinty developerskie projektami gotowymi do wdrożenia. Skupiamy się na realizowaniu user stories, które budują optymalną ścieżkę użytkownika. - Na bieżąco weryfikujemy efekty z użytkownikami
Testować z użytkownikami coś gotowego czy zbierać wiedzę na każdym etapie projektowania? Dla nas to nie dylemat. Wspólnie z klientem decydujemy, czy robimy guerilla testing, badania w grupie friends&family czy przeprowadzamy profesjonalne badania UX.
- Projektowanie wymaga dojrzałej refleksji
Przed projektowaniem UX i UI, koncentrujemy się na złapaniu sensu, by produkt, który oddamy użytkownikom, niósł dla nich realną wartość, był zrozumiały i przyjazny w użytkowaniu. - Do każdego projektu indywidualnie dobieramy narzędzia i metody
Wykorzystujemy elementy metod takich jak Design Thinking, Product Discovery czy Design Sprints by Google itp., ale też mamy wypracowane autorskie narzędzia, które pozwalają nam wychwycić to, co najważniejsze. - Nie stosujemy Lorem ipsum!
Dobry content nadaje sens każdemu kontaktowi z użytkownikiem. Przykładamy wielką wagę do zaplanowania i wykonania treści, które angażują, wspierają i prowadzą użytkownika do celu.
- Podejmujemy decyzje na mocnych podstawach merytorycznych
Zbieramy i analizujemy dane, prowadzimy warsztaty i zadajemy celne pytania, żeby zaprojektować najlepsze rozwiązanie. Kluczowe decyzje podejmujemy na podstawie danych i badań z uwzględnieniem modelu biznesowego klienta. - Sprawdzamy, czy użytkownicy nas rozumieją
Nasz proces nastawiony jest na szybką weryfikację efektów z prawdziwymi użytkownikami. Badania UX, tree-testing, card sorting itp. poprowadzimy w studio lub zdalnie. Nasze doświadczenie w tym procesie jest kluczem do zbudowania doświadczenia użytkownika.
-
Planujemy projekt od A do Z
Odpowiednio planujemy czas, zadania i budżet i dobieramy odpowiednie zespoły do projektów. -
Myślimy o przyszłych rozwojach
Dbamy o budowanie reużywalnych komponentów i standaryzację efektów prac, tak by w przyszłości dało się łatwo rozwijać Twój system. -
Dostarczamy pełną dokumentację
Przygotowujemy specyfikacje efektów naszej pracy – zasady transformacji RWD, styleguide’y, opisy mikrointerakcji, wytyczne dla copywriterów itd. -
Znamy się na technologii, a nasze projekty na pewno da się wdrożyć
Pracujemy na co dzień z developerami. Wiemy, co jest wdrażalne i projektujemy rozwiązania realistyczne w danym czasie i budżecie.
Projekt nie kończy się na projektowaniu
Wspieramy zespoły developerskie i biznesowe przy wdrożeniu. Zapewniamy nadzór autorski - pilnujemy formy i treści, dbamy o szczegóły oraz by wszystko było zrealizowane zgodnie z planem i założeniami.
Dla zespołów developerskich
Asysta przy wdrażaniu rozwiązania
- Bieżący konsulting UX / UI dla zespołu developerskiego
- Walidacja zgodności realizowanego systemu z opracowanym projektem
- Nadzór autorski nad zgodnością z projektem
- Testowanie rozwiązania pod kątem UX i ew. optymalizacje
- Nadzór nad wymaganiami WCAG
- Badania UX
Dla organizacji
Wsparcie we wprowadzeniu systemu i onboardingu użytkowników
- Przygotowanie i dostarczenie prezentacji dotyczącej nowego systemu
- Przygotowanie treści edukacyjnych i komunikacyjnych które zapewnią bezproblemowe przejście użytkowników na nowy system, (np. tutoriali, filmów instruktażowych, treści tooltipów itp.).
Dla marketingu
Wsparcie przy tworzeniu treści
- Warsztaty contentowe
- Narzędzia dla redaktorów do tworzenia treści
- Produkcja docelowych treści tekstowych
- Produkcja docelowych grafik, ilustracji dla wszystkich stron
Podejmujemy się projektów zawsze z pasją i wiarą w ich sens.
Lubimy uczestniczyć w ich budowie i obserwować, jak stają się wzorcem w swojej branży.