Wdrożenie TWA dla Leifheit w Polsce i w Niemczech

Leifheit

Technologia, która pozwala na uruchomienie aplikacji w ciągu tygodnia

20 maja 2020

Dla Leifheit, wiodącego dostawcy artykułów gospodarstwa domowego, stworzyliśmy aplikację mobilną z wykorzystaniem TWA (Trusted Web Activities), dla sklepów w Polsce i w Niemczech. Projekt trwał zaledwie tydzień.

Klient
Leifheit

  

Zobacz online

O Leifheit

Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego w zakresie sprzątania, prasowania, suszenia, artykułów kuchennych oraz well-being. Firma zatrudnia około 1100 osób i dostarcza swoje produkty do 80 krajów na świecie.

Kolejny etap Digital Expansion

Leifheit wcześniej sprzedawał swoje produkty wyłącznie poprzez dystrybutorów, jednak podjął strategiczną decyzję dotyczącą rozwoju nowego kanału sprzedaży online przez swój sklep firmowy.

Projekt został rozpoczęty przez innego dostawcę, ale ze względu na jego skalę i poziom zaawansowania Leifheit podjął decyzję o jego transferze do e-point. Tak staliśmy się partnerem Leifheit w procesie digital expansion. Wcześniejsze etapy współpracy obejmowały pilotażowe wdrożenie sklepu internetowego, wdrożenie PWA, oraz uruchomienie nowego portalu. Dziś wspólnie realizujemy kolejne etapy transformacji.

"Naszą misją jest dostarczanie artykułów, które mają ułatwić ludziom pracę i pozwolić na zaoszczędzenie czasu. Możliwość ich zamawiania z dowolnego miejsca jest kontynuacją tej misji i połączeniem tradycyjnych produktów z innowacyjnymi rozwiązaniami".

Kim Schiefer

Head of Strategic Business Development Digital

Leifheit AG

Czym jest TWA?

TWA służy do najszybszego "opakowania" stron zbudowanych w standardzie PWA (Progressive Web Applications), aby mogły być dostępne na platformie Google Play Store. W efekcie otrzymujemy kompletne rozwiązanie działające jak natywna aplikacja na Android ze wszystkimi zaletami związanymi z doskonałą wydajnością i wygodą korzystania.

PWA i TWA = mobile experience na najwyższym poziomie

We wcześniejszym etapie współpracy zoptymalizowaliśmy sklep Leifheit pod kątem doświadczeń użytkowników mobilnych przez redesign oraz implementację Progressive Web Application. PWA to standard tworzenia stron internetowych oraz zestaw rozwiązań technologicznych, dzięki którym strona www zachowuje jak natywna aplikacja.

TWA jest specjalnym kontenerem, który rozszerza możliwości PWA. Wdrożenie TWA po implementacji PWA jest naturalnym krokiem, który z uwagi na brak konieczności tworzenia aplikacji od zera, nie wymaga dużych nakładów finansowych. Z tych samych powodów projekt trwa krócej i szybko możemy zobaczyć efekty. Aplikacja nie wymaga także dodatkowej pracy po stronie zespołu klienta - wszystkie zmiany na stronie automatycznie zapisują się w aplikacji.

Dzięki zastosowaniu standardów PWA i TWA, aplikacja działa sprawnie i płynnie, zapewniając użytkownikom świetne mobile experience.

"Od miesięcy prowadzimy prace nad optymalizacją serwisu, ze szczególnym naciskiem na rozwój narzędzi wspierających sprzedaż poprzez urządzenia mobilne. Naszym celem jest umożliwienie klientowi zakupu dokładnie tak, jak tego chce".

Katarzyna Bronowska

E-commerce & Marketing Manager

Leifheit Polska

Stąd wybór TWA, który jest naturalnym uzupełnieniem m-commerce i pozwala na wdrożenie bezbłędnie działającej aplikacji w sklepie Google Play - dodaje Katarzyna Bronowska.

e-point SA is the first Polish company to receive a Conversion Optimization certificate

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Realizacja

Projekt polegał na uzupełnieniu istniejącego już systemu e-commerce o aplikację mobilną.

Realizacja składała się z:

 stworzenia aplikacji z wykorzystaniem biblioteki android-browser-helper,
 przygotowania ikonek oraz ekranów początkowych,
 wygenerowania paczki z aplikacją, która jest gotowa do wgrania do sklepu Google Play,
 przygotowania contentu oraz bannerów do sklepu Google Play,
 wewnętrznych testów aplikacji z wykorzystaniem trybów testów w Google Play,
 produkcyjnego deploymentu aplikacji.

"Najważniejszym elementem było szybkie dostarczenie aplikacji do sklepu Google Play, jednocześnie zachowując wszystkie aktualne funkcjonalności. Wdrażając TWA mamy pewność, że aplikacja będzie działała identycznie jak istniejąca strona internetowa".

Daniel Obrębski

Senior Developer, Team Leader

e-point SA

Efekt

W ciągu kilku dni przygotowaliśmy wdrożenie aplikacji w technologii TWA dla polskiego i niemieckiego sklepu. Użytkownicy mogą pobrać dedykowaną aplikację, która cechuje się takim samym zestawem funkcjonalności jak istniejąca strona internetowa. Jednak dzięki TWA jest ona w stanie działać szybciej niż w klasycznej przeglądarce Google Chrome.

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies