Pierwsze w Polsce wdrożenie TWA dla Morele.net

Morele.net

Nowa technologia dla aplikacji mobilnych rewolucjonizuje m-commerce

13 lis 2019

Dla grupy morele.net, jednego z największych w Polsce sklepów internetowych z elektroniką użytkową, stworzyliśmy nową aplikację mobilną z wykorzystaniem technologii TWA (Trusted Web Activities). To pierwsze wdrożenie TWA w Polsce. Projekt trwał zaledwie 2 tygodnie.

Klient
morele.net

 

Zobacz online

TWA służy do najszybszego "opakowania" stron zbudowanych w standardzie PWA (Progressive Web Applications), aby mogły być dostępne na platformie Google Play Store. W efekcie otrzymujemy kompletne rozwiązanie działające jak natywna aplikacja na Android ze wszystkimi zaletami związanymi z doskonałą wydajnością i wygodą korzystania.

O morele.net

Sklep morele.net działa od 2004 roku. Dziś jest jednym z liderów rynku:

  • 1,5 mln osób miesięcznie odwiedza stronę morele.net, 
  • w ofercie znajduje się ponad 1 300 000 produktów
  • firma realizuje 5 tysięcy zamówień dziennie.

Szukając nowych kierunków rozwoju morele.net poszerzyło zakres działalności o szereg sklepów z innym asortymentem (m.in. amfora.pl z perfumami czy budujesz.pl ze sprzętem budowlanym). Łącznie w grupie posiada 9 sklepów. Ponadto firma zdobyła wiele branżowych nagród, m.in. National Champion w konkursie European Business Awards, czy też ostatnio 2 miejsce w Rankingu Sklepów Internetowych 2019 przygotowanym przez Opineo.pl, w kategorii AGD/RTV.

Cel

Morele.net dostrzega potrzeby swoich użytkowników mobilnych. Aby na nie odpowiedzieć, w 2018 przeprowadzono redesign strony mobilnej i desktopowej w sklepach należących do spółki. Firma została również nominowana do prestiżowej nagrody Mobile Trends Awards 2018 w kategorii strona lub serwis mobile/RWD. Jednak obszarem do ulepszenia pozostawała dotychczasowa aplikacja mobilna, która nie realizowała założonych celów. Należało wprowadzić zmianę, mającą na celu poprawienie wydajności (performance) aplikacji, aby zapewnić płynne i wygodne korzystanie na smartfonach i tabletach.

"Prawie rok temu zdecydowaliśmy się na wybór technologii PWA. Teraz chcieliśmy przyspieszyć aplikacje oraz zachować jeszcze większą spójność pomiędzy nią, a stroną webową. Dlatego wybraliśmy “najlżejsze” rozwiązanie w tej technologii. W projekcie pierwszego w Polsce wdrożenia TWA otrzymaliśmy solidne wsparcie e-point - specjalistów od PWA. Dzięki ich zaangażowaniu, wiedzy oraz bliskiej współpracy z Google wdrożenie zakończyło się sukcesem".

Jakub Rak

Head of Mobile

morele.net

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Rozwiązanie

Zaproponowaliśmy aby udoskonalić obecną aplikację poprzez wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania - Trusted Web Activities, które zapewnia główne funkcjonalności aplikacji mobilnych przy znacznie krótszym czasie wytwarzania i mniejszych kosztach.

Co to jest Trusted Web Activities (TWA)?

To technologia opracowana przez Google, która pozwala na “opakowanie” stron internetowych w standardzie PWA (Progressive Web Application) jako aplikacji na Androida. Innymi słowy, to lekki “kontener” na PWA.

Dlaczego wybrano TWA?

  • optymalizacja budżetu: ponieważ nie budujemy tu aplikacji od początku, a jedynie “opakowujemy” istniejącą stronę www, koszty stworzenia takiej aplikacji są dużo niższe
  • quick win: z tych samych powodów projekt trwa krócej i szybko możemy zobaczyć efekty. W morele.net zajął nam zaledwie 2 tygodnie!
  • błyskawiczna szybkość aplikacji: dzięki zastosowaniu standardów PWA i TWA, aplikacja działa sprawnie i płynnie, zapewniając użytkownikom świetne mobile experience.

Pierwsze TWA w Polsce

Ponieważ aplikacja TWA morele.net to pionierski projekt z nową technologią, ściśle współpracowaliśmy z Google, twórcą tego standardu, nad jego ulepszaniem. W projekcie regularnie wymienialiśmy się wiedzą (na przykład w temacie analityki www) i wskazaliśmy miejsca możliwych usprawnień.

"Zastosowanie Trusted Web Activity pozwala na otwarcie zupełnie nowych możliwości promocji dla aplikacji PWA. Publikacja naszego PWA w sklepie Play umożliwia promocję aplikacji na znacznie większą skalę, zarówno organicznie jak również przez płatne kampanie typu Universal App Campaigns".

Piotr Kowalski

Senior Analytical Consultant

Google Polska

Audyt i tuning PWA

Zastosowanie TWA wymagało, by strona internetowa morele.net realizowała na wyższym poziomie standard PWA, mierzony benchmarkiem Lighthouse od Google. Przedtem strona spełniała ten standard w 40%, dlatego wprowadziliśmy serię usprawnień. Najistotniejszym z nich był Service Worker, dzięki któremu kluczowe funkcje strony mogą być dostępne, gdy użytkownik przejdzie w tryb offline. Początkiem współpracy e-point SA z morele.net był raport z audytu web performance + PWA, który umożliwił trafne zidentyfikowanie elementów do poprawy.

"Na chwilę obecną TWA to najlepsza i najszybsza metoda na wystawienie swojego serwisu - na przykład sklepu internetowego - w Google Play Store, pomiędzy inne, klasyczne aplikacje. I w dodatku możemy to zrobić całkowicie opierając się na obecnym interfejsie, zamiast pisania nowej platformy".

Michał Szklarski

Director Of Digital Services, R&D, Mobile

e-point SA

Aplikacja taka będzie tak samo wyglądała, instalowała się i mogła być oceniana jak inne na marketplace z apkami Google - pokazuje to nowy trend, który rodzi się z nurtu PWA, czyli Progressive Web Apps. Ten nurt to tworzenie wyśmienitych doświadczeń w wersji WWW, które będą dostępne dzięki nowoczesnym przeglądarkom i technologiom na wszystkich platformach i kanałach niemal natychmiastowo - dodaje Michał Szklarski.

Obecnie aplikacja jest już dostępna w Google Play, gdzie można ją znaleźć pod tym adresem.

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies