System transakcyjny private banking dla Lion’s Bank

Lions Bank

Wzorowy UX/UI dla pierwszej w Polsce bankowości zgodnej z RWD

20 lis 2014

Czy można interfejs bankowości transakcyjnej wymyślić na nowo bez wywracania do góry nogami podstawowych funkcji, bez ignorowania przyzwyczajeń klienta? Jak zaprojektować system by był tak samo intuicyjny, przejrzysty i atrakcyjny niezależnie od urządzenia z jakiego Klient korzysta?

Takie pytania zadała sobie firma e-point SA, która podjęła się zaprojektowania systemu transakcyjnego private banking dla Lion’s Bank.

Wyzwanie dla zespołu UX  e-point  zostało określone konkretnie: użytkownik ma czuć, że korzysta z usługi elitarnej, luksusowej i zapamiętywalnej. Wygoda i intuicyjność miały być na najwyższym poziomie. Projekt  obejmował zbudowanie architektury informacji (AI) oraz zaprojektowanie interfejsu graficznego (GUI). Dotyczył więc całościowej koncepcji obsługi klienta - tego jak wygląda i działa system.

Klient
Lion's Bank

 

Zobacz online

Cała koncepcja została zrealizowana zgodnie ze standardem Responsive Web Design (RWD), w której każdy ekran dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. Dzięki temu nie trzeba instalować dodatkowej aplikacji, a interakcje projektowane są w taki sposób, by były przyjazne i łatwe zarówno na ekranie telefonu, jak i laptopa czy tabletu. O ile podejście to jest coraz popularniejsze w portalach informacyjnych, w przypadku systemów transakcyjnych jest nowością.

Tworząc projekt, zaproponowano nowe podejście do percepcji informacji, złamany został schemat klasycznej bankowości z menu po lewej i drzewiastą strukturą. W Lion’s Bank wszystko zaczyna się od długiej strony agregującej majątek. Na niej z rozmachem zaprojektowano widoki stanu majątku i posiadanych produktów. W każdym przypadku akcje, które zaproponowane są  użytkownikowi  systemu zawsze łączone są kontekstowo z prezentowanymi danymi. Pomysł okazał się niezwykle pojemny i pozostałe ekrany są spójną kontynuacją widoku otwierającego. Ostatecznie zaprojektowano ponad 80 ekranów.

Projekt systemu dla Lion's Bank pokazuje, że usługi niszowe mogą również wyznaczać nowe standardy jakości i wygody.

Zobacz prezentację projektów interfejsów bankowości internetowej Lion's Bank:

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies