Aplikacja mobilna do płatności smatfonem dla Banku Pekao SA

Bank Pekao SA

Jak zapewnić spójny UX we wszystkich rozwiązaniach mobilnych?

26 lut 2018

Pekao SA, drugi największy bank w Polsce pod względem liczby klientów, zlecił zespołowi UX Design w e-point SA zaprojektowanie architektury informacji oraz interfejsu graficznego nowych rozwiązań z obszaru bankowości internetowej.

Projektowanie objęło następujące systemy:

  • System transakcyjny m.pekao24.pl - bankowości internetowej w wersji lite 
  • Aplikację mobilną PeoPay na systemy operacyjne iOS oraz Android

Zrealizowane przedsięwzięcia poszerzają i uspójniają ekosystem rozwiązań mobilnych banku, oferując klientom wygodną samoobsługę oraz umożliwiając dokonywanie płatności przy użyciu smartfonów. Komfort klientów zwiększy także jednolity user experience we wszystkich udostępnianych przez Pekao rozwiązaniach mobilnych.

Do współprojektowania rozwiązań e-point SA zaprosił specjalistów w zakresie UX i UI Design z firmy Flying Bisons.

Klient
Bank Pekao SA

 

Zobacz online

Nowy serwis m.pekao24.pl

Serwis m.pekao24.pl to system bankowości internetowej na przeglądarki smartfonów (tzw. wersja lite) zapewniający dostęp do usług bankowych i maklerskich.

Zespół e-point SA odpowiadał za opracowanie klasycznych funkcji bankowości internetowej w oparciu o rozwiązania użyte we wcześniej udostępnionej przez Bank aplikacji na tablety. Prace objęły dostosowanie do użycia na smartfonach m.in. następujących funkcji:

  • Wyszukiwarka oddziałów i bankomatów
  • Podgląd historii operacji i sald rachunków
  • Sprawdzanie aktualnych kursów walut
  • Szybkie przelewy
  • Szybki kontakt z bankiem

W ramach części transakcyjnej opracowano również koncepcję dodatkowych rozwiązań zwiększających komfort używania bankowości internetowej na smartfonach, jak np.:

  • Pulpit wraz z wygodnym przeglądem produktów klienta (na sliderze),
  • Zestawienie “Moje finanse” obrazujące wszystkie produkty klienta na jednym ekranie
  • Kalendarz płatności
  • Prezentację historii operacji z uwzględnieniem kategoryzacji
  • Intuicyjną wyszukiwarkę operacji
  • Usługę wymiany walut

W ramach części maklerskiej zaprojektowano także funkcje umożliwiające dostęp do rachunków i usług Domu Maklerskiego Pekao, m.in.:

  • Dostęp do szczegółów rachunku maklerskiego
  • Przegląd aktywów rachunku
  • Przelew z rachunku maklerskiego na rachunek własny

"Jako główny cel stawiamy sobie przygotowanie rozwiązań intuicyjnych, wygodnych w użyciu i dopasowanych do potrzeb naszych klientów".

Bartosz Zborowski

Dyrektor Biura Projektów Strategicznych Banku Pekao SA

Pekao24 na przeglądarkę smartfona jest pierwszym elementem nowej bankowości mobilnej Banku Pekao SA, a jego naturalną kontynuacją jest aplikacja bankowości mobilnej PeoPay, która oferuje naszym Klientom wygodny i szybki dostęp do produktów bankowych oraz mobilnych płatności - dodaje Bartosz Zborowski.

Nowa aplikacja PeoPay

Wyzwaniem przy projektowaniu nowej wersji aplikacji PeoPay było zintegrowanie dwóch dotychczas niezależnych aplikacji udostępnianych przez bank, tj. Pekao24 (bankowość mobilna) oraz PeoPay (obsługa szybkich płatności).

Przyjęto założenie, że nowe PeoPay będzie aplikacją hybrydową:

  • W ramach aplikacji mobilnej wykorzystane zostaną funkcjonalności przeglądarkowe serwisu m.pekao24.pl, tzn. ekrany z wersji lite będą zaciągane do aplikacji
  • Aplikacja umożliwi skorzystania z dodatkowych funkcji wykorzystujących natywne możliwości nowoczesnych smartfonów

W ramach prac nad PeoPay zespół e-point SA zaprojektował funkcje dedykowane dla aplikacji, takie jak:

  • Logowanie i autoryzacja przelewów odciskiem palca
  • Skanowanie rachunków i faktur
  • Podgląd salda przed zalogowaniem

Poprzednia wersja PeoPay miała unikalny, charakterystyczny dla aplikacji system nawigacji - kółko umożliwiające szybki dostęp do kluczowych funkcji. Klienci banku przyzwyczaili się do tego sposobu obsługi, dlatego zarówno nam, jak i bankowi zależało, by przebudowę przeprowadzić w sposób nieinwazyjny, który nie zaburzy dotychczasowego user experience. Do istniejącej formy nawigacji dobudowaliśmy użyteczne, a jednocześnie spójne z wersją lite menu poszerzające w PeoPay zakres dostępnych funkcji bankowości internetowej - mówi Łukasz Franczuk, Head of UX Team w e-point.

"Zarówno nam, jak i bankowi zależało, by przebudowę przeprowadzić w sposób nieinwazyjny, który nie zaburzy dotychczasowego user experience".

Łukasz Franczuk

Head of UX Team w e-point

Linkedin logo

Efekty prac

Zespół projektowy przygotował interfejs graficzny, na który składało się prawie 500 widoków.

Efekty prac (użyteczność ekranów oraz kluczowych procesów) były na bieżąco weryfikowane podczas badań z użytkownikami - nie tylko klientami Pekao, lecz także innych banków. Wnioski z sesji badawczych pozwoliły wprowadzić szereg usprawnień, dzięki czemu wynik końcowy jest jeszcze lepszy i bardziej intuicyjny dla użytkowników.

W toku prac projektowych opracowano także precyzyjny style guide określający zasady budowania kolejnych ekranów oraz rozwijania funkcji systemu.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Dalszy rozwój

Serwis m.pekao24.pl wdrożono 26.06.2017, zaś nowa wersja aplikacji PeoPay jest dostępna w appstore’ach od 11.10.2017.

W ramach dalszych prac nad optymalizacją user experience system jest rozwijany o nowe funkcje, takie jak możliwość zakupu ubezpieczeń w aplikacji czy też płatności BLIK.

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies