Omnikanałowe doświadczenie klienta branży meblarskiej

Polska branża meblarska jest jednym z najsilniejszych segmentów rodzimej gospodarki. Jesteśmy jednym z największych eksporterów mebli: trzecim w Europie i czwartym na świecie.

Pod względem wolumenu produkcji trafiającego na eksport, Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, ustępując wyłącznie Chinom. Ponadto, specyfika polskiego sektora meblarskiego jest wysoki udział kapitału krajowego.

Dlatego warto obserwować tę branżę. Poświęciliśmy jej obszerny, 91-stronicowy raport, zawierający analizę ścieżki zakupowej klienta, trendy oraz opinie ekspertów. Ponadto wspólnie z SAP Polska zorganizowaliśmy konferencję "Omnikanałowe doświadczenia klienta branży meblarskiej", która odbyła się 6.12.2017. w Warszawie.

Sposób, w jaki Polacy kupują meble, zmienia się. Kanały digital i mobile stały się integralną częścią procesu zakupowego. Klienci coraz chętniej korzystają z narzędzi digital, które ułatwiają im podjęcie decyzji czy pozwalają skonsultować się z ekspertem.

Ścieżka zakupowa staje się też bardziej skomplikowana: nielinearna, obejmuje wiele kanałów i punktów styku, uwzględnia też wiele osób: podczas wyboru, dajmy na to, mebli do kuchni, uwzględniamy opinie rodziny, pomysły podpatrzone u znajomych, rekomendacje stolarza i projektanta, sugestie pracownika obsługi w sklepie meblarskim, rady blogerów czy opinie wymieniane na forach lub grupach. To wymaga prawdziwego, wielokanałowego podejścia.

Rozmawialiśmy o tym, co dokładnie oznacza "omnichannel" w branży meblarskiej: o roli strategicznych partnerstw ze stolarzami, architektami i projektantami, o adresowaniu efektu ROPO przez aplikacje mobilne i wykorzystaniu social media. A także o technologiach, które pozwolą przekuć filozofię omnichannel w konkretne działania - czyli o SAP Hybris Commerce i SAP Hybris Marketing.

Dziękujemy za inspirujące dyskusje!