Inter Cars i e-point: Dalsza ekspansja międzynarodowej platformy e-commerce

Inter Cars, wiodący europejski dystrybutor części samochodowych, wraz e-point osiągnął kolejny znaczący kamień milowy dodając cztery nowe kraje do nowego systemu e-commerce. Platforma Inter Cars działa już w 9 krajach.

Jedno wdrożenie, cztery nowe kraje

Nowy system e-commerce Inter Cars jest praktycznym narzędziem codziennego użytku. Dzięki niemu pracownicy warsztatów mogą szybko i łatwo zidentyfikować części zamienne, a następnie od razu je zamówić. Wdrożone rozwiązanie zawiera unikalne funkcje jak szacowanie czasu dostawy, logistyka w czasie rzeczywistym czy dostęp do rozliczeń finansowych klienta. Ponadto jest to pierwsze w Polsce (i największe w Europie) wykorzystanie SAP Hybris Commerce Cloud.

 

Inter Cars: nowa platforma B2B
e-commerce dla 16 krajów

Zobacz Case Study

W grudniu 2018 r. system uruchomiono w 4 nowych krajach: Rumunii, Mołdawii, na Węgrzech i w Słowenii. Obecnie działa już na 9 rynkach (pozostałe państwa to Grecja, Bułgaria, Czechy, Bośnia i Hercegowina oraz Słowacja). Docelowo będzie on używany we wszystkich 18 krajach, w których Inter Cars prowadzi swoją działalność i do 2020 zastąpi wszystkie dotychczasowe aplikacje e-commerce. W Polsce zadebiutuje w pierwszym kwartale 2019 roku.

Zaoszczędzenie czasu i pieniędzy w dalszej ekspansji

Zespół e-point zaprojektował system w sposób, który zapewnia sprawny przebieg kolejnych rolloutów. Nowe wdrożenia nie wymagają zmian deweloperskich, a jedynie integracji z odpowiednim systemem ERP oraz przetłumaczenia treści do czego Inter Cars wykorzystuje stworzone przez e-point narzędzie L10N. Dzięki temu podczas jednej operacji wdrożyliśmy system w aż czterech nowych krajach, mając za priorytet zachowanie ciągłości działania biznesu i minimalizowanie ryzyka.

Proces uruchomienia systemu w nowym kraju uwzględniał wiele etapów. Rozpoczął się od testów E2E pomiędzy systemem e-commerce a systemem ERP nowego kraju. Następnym krokiem była weryfikacja poprawności danych produktowych w nowych językach. W międzyczasie wykonywano testy regresji, a zwieńczeniem całości były testy UAT, które odbyły się we współpracy z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż w nowych krajach.

"Uruchomienie systemu w czterech nowych krajach przebiegło sprawnie i szybko, podczas czterodniowego spotkania zespołów Inter Cars i e-point w Kluż-Napoce w Rumunii. Współpracowały tam osoby ze sprzedaży i eksperci technologiczni. Spotkanie obejmowało przygotowanie, uruchomienie oraz weryfikację działania procesów biznesowych. Podczas spotkania realni użytkownicy składali zamówienia w systemie, ponieważ chcieliśmy mieć pewność, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem."

Momchil Kovachev

Chief Digital Officer, Inter Cars

Zwycięskie rozwiązanie

Warto zaznaczyć, że system zdobył Złoto w dwóch konkursach: SAP Quality Awards w regionie CEE oraz Polish Project Excellence Award. Ten drugi konkurs jest dla nas szczególnie ważny, ponieważ doświadczenie e-point w zakresie międzynarodowych systemów e-commerce zostało tam wyróżnione już po raz drugi.

Jesteśmy dumni z otrzymywanych nagród, ale naszą główną motywacją jest zapewnienie najlepszych rozwiązań, które mogą wesprzeć naszych klientów w drodze do osiągnięcia ich celów biznesowych. Dlatego z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z Inter Cars i innymi firmami, które oczekują rozwiązań idealnie dopasowanych do ich potrzeb.