Współpraca Microsoft i FedEx: nadchodzi rewolucja e-commerce
Technologiczny gigant Microsoft oraz popularna sieć logistyczna FedEx ogłosiły wieloletnie partnerstwo, w ramach którego przekształcą handel.
Celem jest ułatwienie dostępu do analizy danych w czasie rzeczywistym. To z kolei może zostać wykorzystane m.in. do usprawnienia łańcucha dostaw oraz śledzenia przesyłek.
Pierwszym efektem tej współpracy jest ogłoszenie usługi FedEx Surround, która wykorzystując najnowsze rozwiązania z obszaru machine learning i IoT pozwoli firmom śledzić ruch i lokalizację paczek w czasie zbliżonym do rzeczywistego. To szczególnie przydatne, gdy pojawiają się zakłócenia np. w wyniku wystąpienia załamania pogody, problemów z odprawą czy nieprawidłowymi adresami dostawy.
Ostrzeżenie o możliwych zakłóceniach w dostawie ułatwi wcześniejsze interweniowanie i redukowanie spowolnienia logistycznego, które prowadzi do wzrostu kosztów i zakłóceń kolejnych łańcuchów dostaw. Microsoft i FedEx twierdzą, że „zmieniają wyobrażenia handlowe dla firm, aby zaoferować konsumentom bardziej zintegrowane sposoby robienia zakupów oraz szybsze i bardziej wydajne dostawy”.
W dzisiejszej rzeczywistości takie rozwiązania są niezwykle istotne. Pandemia COVID-19 pokazała, że nowoczesny e-commerce potrzebuje nowych rozwiązań, które usprawnią dostawę towarów w utrudnionych warunkach.
- Tagi:
Zobacz także
E-commerce
Od pomysłu do strategii, czyli jak dobrze rozpocząć projekt technologiczny
20 paź 2025 / / 5 min
News
e-point dołącza do Forum Technologii Bankowych ZBP
15 wrz 2025 / / 2 min
E-commerce
Ekspansja na nowe rynki bez uporządkowanych danych produktowych? Przepis na chaos w e-commerce
10 wrz 2025 / Maciej Antoniak / 4 min
Digital Insights Newsletter
Twój miesięczny zastrzyk wiedzy o budowaniu cyfrowych doświadczeń klienta