E-commerce/
Digital Experience/
Technologia

Volvo wybiera elektryczną przyszłość

Szwedzki producent samochodów, Volvo, zapowiedział, że do 2030 roku będzie sprzedawał wyłącznie samochody, które są w pełni elektryczne. Ponadto z oferty firmy będzie można skorzystać tylko przez internet.

Volvo ogłosiło, że do końca dekady wycofa z oferty wszystkie pojazdy z silnikami spalinowymi i hybrydowymi. Henrik Green, dyrektor ds. technologii firmy, podkreślił, że decyzja stanowi odpowiedź na rosnące wymagania klientów, którzy oczekują rozwiązań wspierających walkę ze zmianami klimatu.

Dopełnieniem nowoczesnej transformacji marki będzie przeniesienie sprzedaży do Internetu. Do 2030 roku zakup samochodów będzie możliwy wyłącznie online. Rewolucyjne zmiany nie oznaczają jednak zniknięcia dotychczasowych dealerów Volvo.  Będą oni wciąż  istotnym ogniwem w funkcjonowaniu firmy pełniącym ważną rolę w dostarczaniu klientom zakupionych samochodów i ich serwisowaniu.

“Volvo ponownie pokazuje, że nie zamierza podążać za rynkiem, ale śmiało wyznacza trendy. Skupienie się na samochodach elektrycznych pozwala im zająć pozycję lidera tego segmentu, w szczególności w Europie.

Z drugiej strony rezygnacja ze sprzedaży w kanale offline pociąga za sobą kolejne zmiany obsadzając Volvo w roli lidera walki ze zmianami klimatu. Użytkownik decyzję podejmie bez wycieczek do kilku salonów, konsultant przedstawi mu ofertę pracując ze swojego domu, a salon oszczędzi na powierzchni i wyposażeniu, stając się jedynie centrum dystrybucji."  - mówi Agnieszka Nałęcz-Frydrych, Senior Systems & Business Analyst w e-point.

"E-commerce będzie musiał zaprezentować ofertę Volvo w sposób równie "namacalny" jak odwiedziny w salonie. W tym procesie konieczne będą interaktywny konfigurator czy zdjęcia 360, a także stworzenie pełnego procesu digital experience w oparciu o analizę zachowania i potrzeb konkretnego klienta".

Agnieszka Nałęcz-Frydrych

Senior Systems & Business Analyst

e-point

Linkedin logo

To kolejny raz, gdy Volvo szybko reaguje na zmieniające się zwyczaje klientów. Z samochód producenta można korzystać już także w modelu subskrypcyjnym. Użytkownicy usługi Care by Volvo w ramach miesięcznej opłaty poza dostępem do nowego samochodu, mają pewność, że ich abonament pokrywa dodatkowe koszty związane z przeglądami okresowymi, materiałami eksploatacyjnymi, ubezpieczeniami czy serwisem. 

Czy model subskrypcyjny
to przyszłość e-commerce?
Produkty fizyczne na abonament

Czytaj