Artur Kowal

Business Development Director

Dlaczego warto wybrać Broadleaf Commerce?

E-commerce

Kiedy poszukujesz rozwiązania e-commerce, warto zadbać o to, by było stabilne i skalowalne. Taką opcją jest elastyczna platforma Broadleaf Commerce. To idealny wybór dla firm, które poważnie myślą o digital transformation, ale nie są gotowe na inwestycje w rozwiązania klasy enterprise z górnej półki i obawiają się budowy systemu szytego na miarę od zera.

Technologia Broadleaf Commerce jest jeszcze mało znana w Polsce, ale w Stanach Zjednoczonych od lat jest z powodzeniem wykorzystywana jako narzędzie transformacji cyfrowej. Dlatego postanowiliśmy przybliżyć ją polskim odbiorcom.

Z artykułu dowiesz się:

  • dlaczego Broadleaf Commerce jest świetną alternatywą dla kilkukrotnie, a czasem nawet kilkunastokrotnie droższych rozwiązań 
  • czy Broadleaf Commerce jest opcją wartą rozważenia w Twoim biznesie.

Między drogim rozwiązaniem enterprise a tanim pudełkowym e-commerce

Jak zacząć przygodę z e-commerce?

Wiele firm decyduje się na najbezpieczniejszą opcję - rozwiązanie rozpoznawalnego lidera rynku, za którym przemawia imponująca lista wdrożeń w interesującej nas branży czy rozpoznawalna marka. Często idzie za tym wysoka cena licencji, co skutecznie odstrasza te przedsiębiorstwa, które nie są gotowe na tak duże inwestycje w e-commerce.

W takiej sytuacji poszukuje się często alternatyw - np. tańszych, pudełkowych rozwiązań, które nie dają tak wielu opcji ani nie pozwalają na dopasowanie rozwiązania technologicznego do potrzeb biznesowych. Takie rozwiązania nie tylko mają ograniczone zdolności dostosowywania, ale są przygotowywane z myślą o mniejszych biznesach - będą sprawiać problemy wydajnościowe przy dużej ilości użytkowników czy produktów. Trudno im również będzie obsłużyć złożone, niestandardowe procesy zakupowe, z którymi mamy do czynienia przy produktach specjalistycznych bądź w procesach sprzedażowych B2B.

Jeśli więc cena licencji i wdrożenia platformy rynkowego giganta nas przerasta, a tańsze rozwiązania pudełkowe nie spełniają naszych potrzeb, co pozostaje? Rozsądną opcją jest w takich okolicznościach platforma e-commerce zbudowana z komponentów open source - taka jak Broadleaf Commerce.

Broadleaf Commerce to gotowy zestaw narzędzi do wdrożenia własnego e-commerce. Wspiera integrację wszystkich — zarówno cyfrowych, jak i fizycznych — kanałów komunikacji z klientem za pomocą jednej, kompleksowej platformy, obejmującej:

  • online,
  • mobile,
  • kioski,
  • centra telefonicznej obsługi klienta,
  • media społecznościowe, 
  • informacje drukowane.

Dlaczego warto go wybrać?

Elastyczność

Broadleaf Commerce nie jest zamkniętym, pudełkowym produktem, ale otwartym frameworkiem, na który składa się ponad 1000 gotowych komponentów, obsługujących kluczowe procesy zarządzania informacją produktową oraz zamawiania.

Komponenty te można dostosowywać do specyfiki biznesu klienta lub dopisać od zera nowe funkcje. Łatwo się też integruje z innymi rozwiązaniami.

Ponieważ kod jest otwarty, można go pobrać i stosunkowo niskim kosztem stworzyć Proof of Concept. Dzięki temu szybciej zweryfikujesz, czy w praktyce Broadleaf Commerce pokryje Twoje potrzeby.

Wydajność

Broadleaf Commerce został przetestowany w warunkach dużych obciążeń. Masz gwarancję, że system obsłuży nawet:

  • 10 000 jednoczesnych odwiedzin na stronie
  • 200 transakcji na sekundę
  • zarządzanie katalogiem 1 000 000 produktów

To ważne nawet jeśli na chwilę obecną nie masz dużego ruchu - system oparty na Broadleaf Commerce będzie mógł rosnąć wraz z Twoją firmą.

Wysoką wydajność gwarantują sprawdzone i cenione technologie, z których został zbudowany Broadleaf Commerce: Java, Spring, Hibernate, Thymeleaf.

“W przeciągu kilku tygodniu okazało się, że Broadleaf potrafi udźwignąć złożone wyzwania, takie jak skalowanie do milionów SKU czy wymagania związane z integracją sklepu. Dzięki przeniesieniu się na Broadleaf Commerce będziemy mogli oferować naszym klientom nowoczesne doświadczenie zakupowe”.

Jeff Lauro

SVP of Information Systems

O'Reilly Auto Parts

Technologie gwarantujące łatwość wejścia

Broadleaf Commerce napisany jest w Javie: zapewnia to nie tylko bezpieczeństwo i wysoką wydajność platformy, ale i dostępność deweloperów oraz łatwość włączenia ich w projekt. Nie ma tu bowiem żadnej bariery wejścia: nie wymaga zdobywania certyfikatów czy uczenia się hermetycznej technologii.

Ponadto Broadleaf jest systematycznie uaktualniany - co pół roku pojawiają się nowe wersje. Co ważne, jest dostępny zarówno dostępny w cloudzie, jak i on premise.

Potrzeby B2B

B2B e-commerce to zupełnie inne wyzwanie niż B2C. Po pierwsze, wymaga obsługi złożonego procesu zakupowego, w którym uczestniczy często kilka osób, obejmującego negocjacje czy personalizację cen. Po drugie, często dotyczy skomplikowanych produktów, które trudno jest w jasny i czytelny sposób zakomunikować online.

Pudełkowe rozwiązania często obliczone są na potrzeby B2C i obsługują zamówienia za pomocą prostego koszyka. Dopasowanie tego do potrzeb większości biznesów B2B jest po prostu niemożliwe.

Broadleaf Commerce natomiast posiada funkcje stworzone z myślą o B2B e-commerce. Należą do nich:

  • obsługa złożonych negocjacji i ofertowania
  • opcja re-order: szybkie zamówienie ponowne listy produktów z poprzedniego zamówienia
  • personalizacja cen w oparciu o indywidualne warunki każdego klienta
  • ukrywanie/ prezentowanie produktów w katalogu wybranym użytkownikom
  • ustawienie hierarchii kont z różnymi uprawnieniami w ramach procesu zakupowego.

Poza tym, jako framework e-commerce o otwartym kodzie źródłowym (open source), daje Ci możliwość wygodnego dopisania własnych funkcji.

Wsparcie sprzedaży fizycznej

Broadleaf Commerce to narzędzie dla firm, które myślą w kategoriach omnichannel. Wiele z jego funkcji służy wsparciu sprzedaży fizycznej, np.:

  • moduły związane z zarządzanie informacją o produktach i katalogiem (system oferuje bogatą kartę produktu. Z ciekawych funkcji - pozwala na audyt produktu i podejrzenie historii jego zmian),
  • wsparcie klienta: moduł, który pozwala pracownikowi obsługi w czasie rzeczywistym (np. podczas rozmowy) zalogować się na konto klienta i pomóc mu znaleźć dane produkty czy złożyć zamówienie.

“Teraz dysponujemy prostą aplikacją, w porównaniu do złożonego silnika e-commerce, który stworzyliśmy sami. Jesteśmy bardziej elastyczni i gotowi do adresowania przyszłych potrzeb biznesowych”.

Roy Reshef

Software Architect

Ganz

Funkcje marketingowe

Broadleaf Commerce to również narzędzie marketingowe. Obsługuje mechanizmy personalizacji (promocje targetowane) oraz promocji. Moduły obsługi promocji oraz zniżek są rozbudowane i pozwalają na przeprowadzanie wyrafinowanych kampanii.

System pozwala na ustawianie złożonych reguł promocji, w tym ofert specjalnych dla danego segmentu użytkowników bądź dla wybranej grupy produktów, a także obsługę różnych typów promocji (np. zniżek procentowych czy generowanie kuponów). Zawiera on także moduł analityczny, który pozwala badać skuteczność prowadzonych działań.

Świetne rozwiązanie na początek digitalizacji

Broadleaf pozwala na znacznie więcej niż obsługa zamówień. Pozwala zarządzać informacją o produkcie, cyklem zamówień, klientami (także anonimowymi, niezarejestrowanymi), produktami oraz promocjami.

Dlatego będzie szczególnie interesujący dla firm, które znajdują się na początku procesu digitalizacji, w związku z czym trudno im precyzyjnie określić wszystkie wymagania i potrzebują, by wybrane rozwiązanie gwarantowało dużą dozę elastyczności oraz wydajność.

Chcesz dowiedzieć się więcej o korzyściach z wdrożenia Broadleaf Commerce? Skontaktuj się z autorem tekstu.