Nowy portal Santander Bank Polska, współtworzony z e-point. Zobacz, jak wygląda
Od 1 czerwca klienci Santander Bank Polska korzystają z nowej strony informacyjnej santander.pl. Projekt został zrealizowany przez zespół projektowy z Santander Bank Polska we współpracy z e-point.
Nowa strona, przygotowana wg koncepcji user – centered design charakteryzuje się minimalistyczną szatą graficzną oraz intuicyjną nawigacją, aby maksymalnie uprościć i skrócić wyszukiwanie niezbędnych informacji.
Co się zmieniło?
Zmiany widać już na pierwszy rzut oka - wspólnie z multidyscyplinarnym zespołem Santander Bank Polska wypracowaliśmy od podstaw nową szatę graficzną, zgodną z identyfikacją wizualną Grupy Santander.
Nowy portal santander.pl został także wzbogacony o funkcje, które ułatwią użytkownikom wyszukanie produktów, zgodnych z ich potrzebami. Filtry na nowych stronach kategorii produktów wspierają w wyborze odpowiedniej oferty, a informacje w formie tabeli ułatwiają porównywanie produktów. Dla kluczowych produktów banku przygotowano interaktywne narzędzia - konfigurator dla Konta Jakie Chcę i kalkulator oferty kredytowej.
Struktura portalu jest bardzo mocno uproszczona, co w efekcie pozwoliło na zaprojektowanie intuicyjnej nawigacji do swobodnej eksploracji stron na każdym urządzeniu.
“Już co trzeci użytkownik odwiedzających nasze strony robi to na urządzeniu mobilnym, dlatego zaprojektowaliśmy je tak, aby były równie wygodne, przyjazne i funkcjonalne dla użytkowników smartfonów, jak i komputerów. Strona jest w pełni responsywna. (...) Wierzymy, że dzięki temu przeszło 3 mln użytkowników odwiedzających nasze strony będzie z łatwością się po nich poruszać”.
Nowością jest również sekcja informacyjna ”Bank porad”, w której odwiedzający nowy portal mogą pogłębić swoją wiedzę o świecie finansów i bankowości.
Jak pracowaliśmy?
Naszym celem przy współtworzeniu nowego portalu santander.pl było zapewnienie spójnego i angażującego doświadczenia, które pozwoli użytkownikom wejść w świat globalnej marki Santander i poznać ofertę dopasowaną do ich potrzeb.
Aby to osiągnąć, pracowaliśmy w duchu idei User-Centered Design. Ogromnym wsparciem były również wyniki badań, wywiady i persony przygotowane przez zespół Santander Bank Polska. Szukając najlepszego sposobu na zaspokojenie potrzeb użytkowników, zaczęliśmy od przygotowania trzech koncepcji, które przetestowaliśmy z przyszłymi użytkownikami portalu.
“Bardzo dużym wyzwaniem było zaprojektowanie portalu, w którym odnajdą się zarówno nowi, jak i obecni klienci banku. Dzięki współpracy z firmą e-point i stałej analizie oczekiwań użytkowników opublikowaliśmy nowoczesny i przyjazny portal, który odpowiada na oczekiwania obu grup”.
Pamiętaliśmy również o celach biznesowych i oczekiwaniach zespołu Santander Bank Polska. Od początku projektu przeprowadziliśmy dziesiątki godzin warsztatów, w które zaangażowaliśmy przedstawicieli banku z różnych departamentów, odpowiedzialnych za marketing, komunikację, doświadczenie i sprzedaż.
Już niedługo na naszej stronie przedstawimy pogłębione case study wdrożenia portalu santander.pl.
Przeczytaj informację prasową banku.