Ulepszona obsługa sprzedaży online dla Raiffeisen Polbank

Raiffeisen Polbank

Nowe konto w kilka minut na komputerze i urządzeniach mobilnych dzięki ActiveForms i systemowi BPM

10 kwi 2015

Czy można założyć konto bankowe w ciągu kilku minut? Można - udowadnia to Raiffeisen Polbank, który daje możliwość w pełni zdalnego otwarcia rachunku Konto Wymarzone.

Zainteresowani wypełniają formularz oparty na rozwiązaniu ActiveForms i systemie BPM, dostarczonymi przez e-point SA. Kilka miesięcy temu Raiffeisen Polbank, nasz stały klient, powierzył nam nowe zadanie: zintegrować formularze ActiveForms z wewnętrznymi systemami bankowymi w taki sposób, aby klienci mogli pobić rekord świata w szybkości zakładania konta. Na tym jednak zadanie się nie kończyło: bank zlecił nam także opracowanie rozwiązania omnichannel, czyli takiej komunikacji pomiędzy kanałami dostępu do produktów, aby klient mógł łatwo wykonywać te same czynności w każdym z nich. Może więc tę samą operację wykonać zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i tablecie czy smartfonie.

Klient
Raiffeisen Polbank

 

Zobacz online

Wykorzystana technologia

Active Forms

ActiveForms to kreator formularzy online wspierający RWD.

Można je wykorzystać w marketingu (np. landing pages, kampanie lead generation), sprzedaży oraz obsłudze bieżącej (np. systemy self-service, integracja z bankowością internetową).

Narzędzie nie tylko redukuje czas i koszt wdrożenia. Pozwala również na tworzenie formularzy o dowolnym stopniu złożoności, weryfikację wprowadzanych danych w czasie rzeczywistym oraz optymalizację konwersji.

Czytaj więcej

Jak to zrobiliśmy

Cała operacja otwierania konta została skrócona do absolutnego minimum, niezależnie od tego, czy dotyczy ona osoby fizycznej, czy też przedsiębiorcy. Nie ma też znaczenia, z jakiego urządzenia klient korzysta.

2 sposoby zawarcia umowy

Bank daje klientowi wybór co do sposobu zawarcia umowy:

  • sfinalizować proces całkowicie online, weryfikując prawdziwość danych przy pomocy przelewu z dotychczasowego konta
  • zamówić usługę kurierską, a następnie złożyć odręczny podpis na dokumentach, wygenerowanych przez formularz

Formularz jest niezwykle intuicyjny i prowadzi klienta przez cały proces, dzieląc go na etapy i minimalizując ryzyko błędów.

Po wypełnieniu wszystkich rubryk swoimi danymi osobowymi, klient wybiera dodatkowe usługi do konta (np. rodzaj karty płatniczej czy naklejka do płatności zbliżeniowych) oraz bank, z którego wykona przelew autoryzacyjny w wysokości 1 zł. Ta druga czynność ma służyć uwierzytelnieniu jego tożsamości.

Jeżeli dotychczasowy bank wspiera usługę Pay-By-Link, klient nie musi wypełniać danych przelewu, numeru rachunku, danych odbiorcy ani przelewanej kwoty. Wszystkie te informacje pojawią się automatycznie.

W wyniku tej operacji:

  • Raiffeisen Polbank otrzymuje dyspozycję otwarcia rachunku
  • Klient otrzymuje sms z danymi dostępowymi do konta

A dokładnie to...?

Oto cała ścieżka, uwzględniająca wszystkie możliwe warianty postępowania podczas zakładania Konta Wymarzonego w Raiffeisen Polbank:

Efekt?

  • doskonała sprzedaż Konta Wymarzonego - dobry współczynnik konwersji
  • wysoka ocena funkcjonalności narzędzia sprzedażowego
  • omnikanałowość w procesie sprzedażowym
  • błyskawiczna komunikacja poszczególnych systemów

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies