Nowa wersja CMS ActiveContent w serwisie Amway Business Info i nie tylko
 

Już od 2014 roku więcej użytkowników korzysta z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych niż stacjonarnych. W Polsce ponad 50 proc. ruchu internetowego generowanego jest przez urządzenia mobilne, a Global Web Index wskazuje, że 80 proc. użytkowników Internetu posiada smartfona i z niego korzysta.

Rewolucja mobilna nie pozostała bez wpływu na działanie firmy Amway, światowego lidera handlu bezpośredniego. Serwis informacji biznesowych umożliwiający spójną i wygodną komunikację z partnerami na 29 europejskich rynkach wymagał dostosowania do najnowszych trendów w korzystaniu z Internetu. Firma Amway zdecydowała się sięgnąć w tym celu po rozwiązanie ActiveContent Next, nowoczesny CMS klasy enterprise opracowany przez e-point.
 

 
 

grafika RWD

 
 
 
 

 
 
 
 

Nowe wyzwania na nowe czasy
 

Sekcja z informacjami biznesowymi w ramach serwisu internetowego Amway, dostępna dla zalogowanych użytkowników, służy do zarządzania przepływem informacji między firmą a dystrybutorami. Zawiera zarówno komunikaty firmy dotyczące nowych produktów, akcji promocyjnych jak i dokumenty, filmy szkoleniowe oraz wybrane materiały z prasy ogólnodostępnej, na przykład najważniejszych mediów ekonomicznych.

Poprzedni system do zarządzania treścią (CMS) na portalu Amway został opracowany w 2011 roku, rozwiązanie jednak wymagało dostosowania do najnowszych trendów technologicznych. Dlatego Amway zdecydował się na modernizację swojego serwisu poprzez wdrożenie CMS ActiveContent Next, który umożliwił przygotowanie strony w technologii RWD (Responsive Web Design). Dzięki niej wyświetlana treść automatycznie dostosowuje się do wielkości okna. 

technologia Active Content
 

 
 
 
 

 
 
 
 

Sprawna migracja, dziesiątki usprawnień systemu
 

Aby firma mogła zacząć korzystać z nowego systemu konieczna była migracja ponad 19 tysięcy stron (w sumie na 29 rynkach). Jednocześnie klientowi zależało na zachowaniu całkowitej spójności wizualnej i estetycznej z dotychczasową wersją serwisu. Na potrzeby projektu zespół e-point stworzył więc narzędzie automatycznie porównujące zrzuty ekranu oraz kod HTML przed i po migracji. Kontrolę przeprowadzał także specjalny zespół ds. kontroli jakości treści.

 
 

ikona migracja

 
 
 
 

 Było to ogromne wyzwanie zarówno pod kątem redaktorskim jak i właściwej, płynnej komunikacji Edytorów z Front-End Developerami oraz Programistami - wspomina Agata Imielińska, Project Manager z e-point, odpowiedzialna za realizację projektu - Front-End Developerzy nanosili bardziej skomplikowane poprawki w kodzie HTML/CSS/JS, które później były dystrybuowane przez redaktorów na pozostałe rynki/wersje językowe na analogicznych stronach, a Programiści naprawiali znalezione przez Edytorów błędy w działaniu CMSa. Nowy system musiał być połączony z platformą e-commerce oraz resztą witryn Amway. Jednocześnie migracja musiała zostać przeprowadzona bez przerw w działaniu platform - dla korporacji rozmiaru Amway każda przerwa w działaniu infrastruktury IT oznaczałaby gigantyczne straty. Udało się tego dokonać w trakcie trzech miesięcy trwania migracji treści.

wizualizacja serwisu na kilku urządzeniach

 Wdrożenie ActiveContent Next pozwoliło nam zbudować nową, bardziej wydajną i funkcjonalną bibliotekę plików przy użyciu jednej z najnowszych technologii tworzenia aplikacji webowych na rynku - Ember.js - mówi Łukasz Krukowski, Architekt Systemów z e-point odpowiedzialny za projekt nowego rozwiązania - Biblioteka zawiera setki plików podzielonych na kategorie, takie jak materiały promocyjne, formularze itp. Dzięki temu partnerzy Amway mogą łatwiej znaleźć potrzebne im informacje i skuteczniej realizować swoje codzienne zadania. Przetłumaczono powiadomienia systemowe na wszystkie 28 obsługiwane języki. Rodziło to pewne trudności. Słowa w różnych językach mają zupełnie inną długość, wykorzystywane są także rozmaite alfabety. Przy zarządzaniu tłumaczeniami pomocna okazała się platforma lokalizacyjna L10n stworzona przez naszą firmę.  Dzięki wprowadzeniu RWD redaktorzy nie muszą już wprowadzać jednej treści dwukrotnie, jak odbywało się to do tej pory przy niezależnych strukturach węzłów/stron dla wersji desktop i light (mobile). Raz wprowadzona treść jest dostępna na wszystkich urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Pozwoliło nam to wyeliminować największą przeszkodę w pracy redaktorów serwisu - cieszy się Łukasz Krukowski.

 
 
 
 

 
 
 
 

Wiele poziomów dostępu
 

Ze względu na rozbudowaną strukturę zarówno pionową jak i poziomą, Amway posiada system zarządzania uprawnieniami do wyświetlania i przeglądania stron www oraz innych elementów portalu.

 W platformie funkcjonuje w tej chwili 150 różnych profili i atrybutów użytkownika - wskazuje Łukasz Krukowski - Za ich pomocą redaktor może precyzyjnie wyznaczyć grupę użytkowników, do których chce dotrzeć z konkretną informacją.

W zalezności od grupy docelowej modyfikować można poszczególne pozycje w menu, wybrane informacje z działu albo zestaw pewnych czynności. Niezależnie od wybranej grupy i związanych z tym preferencjami, strona musi się płynnie dostosowywać do wielkości ekranu i na każdym urządzeniu wyglądać tak samo.

 
 
 
 

 
 
 
 

 
 

Wzrost zadowolenia użytkowników
 

Efekty widać było niemal natychmiast po wdrożeniu. Odsetek użytkowników korzystających z serwisu Amway Business Info przy użyciu urządzeń mobilnych wynosił w lutym 2016 13 proc. W maju wzrósł do 20 proc. 

 Jesteśmy zadowoleni z projektu, który z jednej strony pozwolił oszczędzić czas i ułatwić pracę naszych redaktorów a z drugiej, pozytywnie wpłynął na user experience - mówi Katarzyna Strzelczyk, Digital Manager Europe, Amway - Firma e-point pokazała pełen profesjonalizm i pro-aktywne zaangażowanie zorientowane na wynik - podsumowuje.