visual-tfi-platformy-samoobslugowe-edukacja-inwestorow
Self-Service

Jak zwiększyć wiedzę i zaufanie inwestorów dzięki platformie inwestycyjnej?

 

Niewystarczająca wiedza, niepewność i brak zaufania do dostawcy są kluczowymi blokadami, z którymi muszą zmierzyć się początkujący inwestorzy. Sprawdź, w jaki sposób stworzenie samoobsługowej platformy do inwestowania i otaczających ją treści odpowiada na wymagania i potrzeby cyfrowych użytkowników.

Raport McKinsey & Company wskazuje, że polski rynek TFI – pomimo swojego niewątpliwego potencjału – rośnie znacznie wolniej niż w Europie Zachodniej. Już tylko 4% zamożnych klientów w tym regionie wybiera całkowicie offline’owe kanały obsługi swoich inwestycji. Pozostali wolą mieć wybór, korzystają równocześnie z rozwiązań tradycyjnych i online, a już ponad ⅓ użytkowników preferuje w pełni cyfrowe zarządzanie swoimi inwestycjami.

Do szczytowych momentów swoich karier, z największymi możliwościami do inwestowania, dochodzą teraz osoby, które nie pamiętają już świata bez internetu. Pokolenia Y i Z mają zupełnie inne potrzeby niż starsi klienci korzystający z usług TFI. Oczekują tego samego poziomu i prostoty dostępu do usług, do których przyzwyczaiły ich inne, szybciej cyfryzujące się branże. Często preferują oni także samoobsługowe rozwiązania zamiast kontaktu z człowiekiem. Internetowe platformy transakcyjne odpowiadają na ich potrzeby i likwidują bariery, które zniechęcają ich do inwestowania.

Jak zbudować platformę inwestycyjną, która budzi zaufanie klientów?

Cyfrowi klienci są przyzwyczajeni przez inne branże do prostych i jasnych narzędzi. Przestarzałe, skomplikowane i nieintuicyjne systemy sprawiają, że użytkownicy – nawet jeśli dotrą do etapu inwestowania – będą często rezygnować z dalszego korzystania z Twojej platformy. Udostępnienie klientom nowoczesnych narzędzi dopasowanych do standardów rynkowych to niezbędne minimum, aby zainteresować ich swoją ofertą.

Tworząc platformę inwestycyjną, rozważ podejście mobile-first. Obecnie, wielu młodych użytkowników woli załatwiać wszystkie swoje sprawy korzystając z urządzeń mobilnych. Możesz odpowiedzieć na ich potrzeby, tworząc dedykowaną aplikację na smartfony i tablety, opierając się na doświadczeniach innych firm z sektora finansowego. Twój serwis transakcyjny powinien być intuicyjny i łatwy w nawigacji – zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.

Kluczem do zbudowania zaufania u cyfrowych klientów jest także przejrzystość i łatwy dostęp do informacji. Twoja platforma inwestycyjna powinna już na samym początku jasno informować o wszystkich opłatach, prowizjach i warunkach korzystania z serwisu. Jednocześnie musisz zapewnić dostęp do szczegółowych informacji na temat dostępnych produktów inwestycyjnych, wynikach i ryzyka związanego z inwestowaniem.

Zmiana nie może więc dotyczyć tylko jednego elementu ekosystemu Twojej firmy. Musisz zadbać, by klienci stawali przed jasną i przejrzystą ścieżką zakupową, od pierwszego kontaktu, aż po zarządzanie aktywami.

Zobacz jak nasza długoletnia współpraca z NN Investment Partners TFI zaowocowała usprawnieniem całego procesu biznesowego towarzystwa:

W jaki sposób edukacja klientów TFI może zwiększyć wyniki sprzedaży?

Dostarczanie obecnym i potencjalnym klientom wiedzy na temat oferowanych usług, instrumentów finansowych i rynku, pozwala zbudować pozycję branżowego eksperta, któremu można bez obaw powierzyć swoje pieniądze. Edukacja użytkowników za pomocą dostępnych narzędzi online i treści pełni coraz ważniejszą rolę, biorąc pod uwagę preferencje klientów do rozwiązań samoobsługowych i samodzielnego zdobywania wiedzy. Cyfrowi klienci są bardziej skłonni zaufać systemowi inwestycyjnemu, który – poza udostępnianiem im narzędzi – wyposaża ich także w wiedzę, jak podejmować świadome decyzje inwestycyjne.

Platformy e-leariningowe

Artykuły, szkolenia, webinary, materiały video i inne treści pozwalają klientom dowiedzieć się więcej o produktach inwestycyjnych, dynamice rynku i zarządzaniu ryzykiem. Interaktywne treści, quizy, a nawet grywalizacja na platformie edukacyjnej mogą zwiększyć zaangażowanie inwestorów i zachęcić ich do odkrywania różnych aspektów finansowania w bezpieczny sposób.

Klienci, którzy wiedzą więcej, będą czuli się pewniej przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Jednocześnie im bardziej są zaangażowani w treści, które udostępnia Twoja firma, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą korzystać właśnie z Twojej platformy dla swoich potrzeb inwestycyjnych.

Kalkulatory inwestycyjne

Kalkulatory inwestycyjne pokazują różne scenariusze na przyszłość, biorąc pod uwagę kwotę inwestycji i parametry wprowadzone przez użytkowników. Pomagają klientom oszacować potencjalne zyski w zależności od wybranej strategii, podejmowanego ryzyka i długości planowanej inwestycji. Spersonalizowane podejście pozwala klientom dostosować ostateczne wybory inwestycyjne do ich celów i preferencji.

Kalkulator inwestycyjny daje klientom możliwość ustalenia realistycznych celów i stworzenia dostosowanych do nich planów inwestowania. Możliwość skorzystania z takiego narzędzia zwiększa zaangażowanie użytkowników, prawdopodobieństwo konwersji i stałego korzystania z Twojej platformy inwestycyjnej.

Symulatory inwestowania

Symulatory pozwalają klientom, którzy nie są jeszcze gotowi na ryzyko, na sprawdzenie różnych scenariuszy. Takie praktyczne ćwiczenia pomagają użytkownikom zrozumieć wpływ różnych decyzji inwestycyjnych i sytuacji rynkowej na ich wirtualne środki, zwiększyć ich pewność siebie i umiejętności.

Jednocześnie, analiza zachowań początkujących użytkowników platformy inwestycyjnej, testujących różne rozwiązania i strategie, może dostarczyć Ci cennych informacji na temat ich procesów decyzyjnych i wskazać, w których obszarach warto poszerzyć lub ulepszyć dostępne materiały szkoleniowe.

Edukacja inwestycyjna jest kluczem do zwiększenia zaangażowania Twoich klientów i przyciągnięcia nowych. Wzmacnia ona ich pewność siebie, pozwala podejmować lepsze decyzje i w konsekwencji wpływa na lojalność użytkowników i zmniejsza ryzyko rezygnacji z dalszego inwestowania.

Jak dostosować platformę inwestycyjną do indywidualnych potrzeb użytkowników?

Nowe pokolenia inwestorów, chociaż często preferują samodzielne zarządzanie swoimi aktywami, lubią też czuć, że ktoś po drugiej stronie dba o ich potrzeby. Jak pogodzić te, z pozoru sprzeczne, oczekiwania? Pomocnym rozwiązaniem będą tu najnowocześniejsze rozwiązania z obszaru designu, analityki i obsługi klienta.

Łącząc powyższe rozwiązania, stworzysz platformę inwestycyjną, która dostosuje się do unikatowych potrzeb i preferencji każdego użytkownika. Taki poziom personalizacji nie tylko zwiększa satysfakcję klientów, ale także sprzyja długoterminowemu zaangażowaniu w korzystanie z systemu.

Jak zbudować zaufanie ucząc inwestorów

Cyfrowi użytkownicy wybierają rozwiązania, które pozwalają im samodzielnie podejmować decyzje i zarządzać swoim kontem. Poza udostępnianiem im narzędzi i platformy i do inwestowania zadbaj także o dostarczenie im wiedzy, jak w świadomy sposób podejmować decyzje.

Dobrze przygotowana platforma samoobsługowa może być dla Twoich klientów prawdziwą rewolucją. Jeśli zasilisz ją wysokiej jakości treściami, intuicyjnymi i interesującymi narzędziami, oraz zaoferujesz inwestorom online spersonalizowane doświadczenia i usługi, zbudujesz pozycję rynkowego eksperta i zaufanie swoich klientów.