E-commerce/
B2B

25% menedżerów jest niezadowolonych z efektów wdrożenia B2B e-commerce

Jakie jest najważniejsze kryterium, którym powinieneś się kierować, wybierając platformę B2B e-commerce? 

Jak wynika z badania Evaluating the Essential Factors in Choosing the Right B2B Ecommerce Platform, przeprowadzonego przez B2B Online, Broadleaf Commerce oraz WBR Insight, kluczowe znaczenie ma elastyczność i kompatybilność rozwiązania.

Elastyczność platformy B2B

Brak elastyczności platformy oraz niemożność skonfigurowania jej z nowymi narzędziami stanowi największy bloker w rozwoju kanału e-commerce w B2B.

Źródło: "Evaluating the Essential Factors in Choosing the Right B2B Ecommerce Platform. Benchmark Report", 2019, przeprowadzonego przez B2B Online, Broadleaf Commerce oraz WBR Insight. 

Dlatego ankietowani kierownicy zalecają, aby podczas wybierania rozwiązania skoncentrować się właśnie na tym aspekcie. Chodzi tu zarówno o kompatybilność z istniejącą infrastrukturą, jak i możliwość późniejszego zintegrowania systemu z nowymi narzędziami. Dzięki temu platforma może reagować na zmieniające się potrzeby użytkowników oraz otoczenie biznesowe. W przeciwnym wypadku przekształca się ona ze wsparcia w obciążenie.

PIM: klucz do sukcesu

Zapytani o to, jaki obszar B2B e-commerce jest najistotniejszy dla sukcesu, ankietowani odpowiadali zgodnie: zaawansowane systemy do zarządzania informacją o produkcie (Product Information Management, PIM).

Źródło: "Evaluating the Essential Factors in Choosing the Right B2B Ecommerce Platform. Benchmark Report", 2019, przeprowadzonego przez B2B Online, Broadleaf Commerce oraz WBR Insight. 

Menedżerowie widzą, że skuteczność systemu e-commerce w dużej mierze zależy od sposobu przedstawienia informacji o produkcie - czy będzie ich dostatecznie dużo, by klient mógł podjąć decyzję? Czy będą one odpowiedniej jakości? Czy będą spójne we wszystkich kanałach komunikacji?

Przeczytaj powiązany artykuł

Zarządzanie informacją produktową w praktyce

Fundamentem sprzedaży online jest więc uporządkowanie oferty i utrzymywanie systematycznego katalogu produktów.

Czy menedżerowie są zadowoleni z B2B e-commerce?

Gdy ankietowanym zadano pytanie o to, jak oceniają działające w ich firmach systemy B2B e-commerce, 14% z nich przyznało, że są “bardzo zadowoleni:, a 27% że “raczej zadowoleni”. Różnica między usatysfakcjonowanymi i rozczarowanymi nie jest jednak duża, ponieważ aż 25% deklaruje, że “w ogóle nie są zadowoleni” z wdrożonego rozwiązania.

Źródło: "Evaluating the Essential Factors in Choosing the Right B2B Ecommerce Platform. Benchmark Report", 2019, przeprowadzonego przez B2B Online, Broadleaf Commerce oraz WBR Insight. 

Autorzy raportu wskazują, że przyczyną rozczarowujących efektów implementacji B2B e-commerce - oprócz wskazanej powyżej integracji - jest brak spójnej strategii e-commerce, obejmującej ścisłą współpracę między IT, e-commerce i marketingiem przy wsparciu zarządu.

Co dalej?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak e-commerce zmienia oblicze B2B, polecamy zapoznanie się z naszym raportem, który opracowaliśmy wspólnie z Mobile Institute.

Chcesz porozmawiać o e-commerce w Twojej firmie? Napisz do nas!