Zbudowanie oferty dzięki wdrożeniu systemu zarządzania informacją produktową

Iglotex

PIMcore dla Iglotex

Iglotex porządkuje informacje produktowe, by skuteczniej sprzedawać we wszystkich kanałach,
w tym w e-commerce.

O kliencie

Iglotex jest liderem na rynku żywności mrożonej w Polsce. Zajmuje się produkcją i dystrybucją żywności mrożonej na terenie całego kraju oraz jest wiodącym dostawcą produktów dla gastronomii.

Klient
Iglotex

  

Zobacz online

Oferta, nie kartoteka

Na co dzień Iglotex zarządza niemal 7 tysiącami produktów, które posiadają około 50 atrybutów jak np. opis produktu, waga, jednostka miary, EAN, ilość kalorii, referencyjna ilość spożycia, alergeny czy typ kuchni.

Czym są dane produktowe?

Dane produktowe, w zależności od Twojego biznesu są bardzo różnorodne i obejmują:

- ilustracje i zdjęcia produktów - alergeny,
- video, - certyfikaty,
- opisy, - dane historyczne,
- karty produktu, - rejestry zmian,
- parametry techniczne i właściwości, - statystyki.
- składy,  

 

Aby uporządkować te dane i prezentować je w przejrzysty sposób zarówno w systemie B2B e-commerce, jak i na stronie www czy w innych kanałach, Iglotex wdrożył PIM, który agreguje je w jednym miejscu, konsoliduje i umożliwia wygodne korzystanie z nich zarówno przez inne systemy (np. e-commerce), jak i przez handlowców, marketing, trade marketing czy dział zakupów.

Przed wdrożeniem PIM w naszych informacjach produktowych dominowały raczej atrybuty operacyjno-logistyczne, była to raczej kartoteka niż oferta - mówi Józef Kostecki, Dyrektor ds. Zarządzania Procesami i Projektami Iglotex.

“Dziś możemy nie tylko wystawiać atrakcyjną, bogatą i przejrzystą ofertę w kanałach digital, ale też daliśmy funkcjonalne narzędzie naszym handlowcom do lepszego zapoznania się z naszą ofertą i zaprezentowania jej naszym Klientom”.

Józef Kostecki

Dyrektor ds. Zarządzania Procesami i Projektami

Iglotex

Klient B2B potrzebuje dużo informacji

Dziś klient B2B potrzebuje szczegółowych informacji dotyczących asortymentu, najlepiej w jednym miejscu. Dlatego dla Iglotexu tak ważne jest stworzenie kompleksowej i profesjonalnej oferty, dostępnej w różnych kanałach. Usprawnia to proces zamawiania: mając dużo uporządkowanych informacji, rośnie koszyk zakupowy klientów z uwagi na jakość przejrzystą prezentację oferty i czas, jaki klient może spędzić na zapoznanie się z ofertą i dostępnymi promocjami. Dochodzi również do mniejszej ilości korekt w zakupach.

Przedstawiciele handlowi będą wykorzystywać PIM do tego, by się edukować i móc łatwiej personalizować ofertę. Np. jeśli przedstawiciel rozmawia z klientem, którego interesują produkty kuchni włoskiej, może szybko przefiltrować asortyment pod takim kątem.

Jak przebiegało wdrożenie systemu PIM?

Realizacja projektu została podzielona na 4 etapy:

Analiza potrzeb i wybór narzędzia

W pierwszym etapie określiliśmy biznesowe i techniczne potrzeby Iglotex. W tym celu przeprowadziliśmy 6 warsztatów wraz z zespołem klienta, by dowiedzieć się:

  • jakimi dokładnie informacjami produktowymi dysponuje firma,
  • gdzie je przechowuje,
  • w jaki sposób są one przekazywane,
  • jakie są kluczowe potrzeby związane z zarządzaniem informacjami produktowymi.

Mając tę wiedzę, stworzyliśmy zakres projektu z określonymi celami i potrzebami na które ma odpowiadać system oraz wybraliśmy narzędzie - PIMcore.

Pimcore to wydajna i wysoce skalowalna platforma typu open source do zarządzania informacjami produktowymi, doświadczeniami użytkowników, zasobami cyfrowymi i e-commerce. System pozwala użytkownikom moderować treści w wielu kanałach takich jak systemy sprzedaży, aplikacje mobilne, strony internetowe, katalogi itp.

Development

Celem tego etapu było stworzenie działającego systemu. W wyniku czego:

  • wdrożyliśmy moduł PIM firmy PIMCore,
  • zintegrowaliśmy system z Nielsen Brandbank i ERP,
  • skonfigurowaliśmy system pod kątem modelu danych, użytkowników itp.,
  • zaimplementowaliśmy atrybuty, zarządzanie uprawnieniami, obiektami danych, dodawanie nowych cech produktów oraz uzupełnianie danych w przypadku ich braku.

Gdy system był gotowy i przeszedł testy wewnętrzne, przeprowadziliśmy 4 godzinne szkolenie dla użytkowników końcowych oraz administratorów systemu.

Wdrożenie produkcyjne

W tym etapie wdrożyliśmy działający system na środowisko produkcyjne. Dane z ERP i Brandbank są automatycznie i cyklicznie zsynchronizowane tak, aby były zawsze aktualne dla wszystkich kanałów sprzedaży.

Stabilizacja powdrożeniowa

Po zakończeniu prac deweloperskich i wdrożeniowych, zagwarantowaliśmy klientowi miesięczny HSP (Hot Stabilization Period), mający na celu wsparcie powdrożeniowe i stabilizację systemu na środowiskach produkcyjnych.

Efekt

“Dostarczyliśmy narzędzie, które umożliwia kompleksową konsolidację danych, ich obsługę, edycję i dystrybucję z jednego miejsca. W trakcie projektu dodaliśmy możliwość dodatkowych migracji danych z innych źródeł niż zakładane na początku przez masowy import danych z plików”.

Paweł Łąka

Pełnomocnik Zarządu, Dyrektor Projektów

e-point SA

Z uwagi na planowane zwiększenie liczby kanałów komunikacji Iglotexu, system będzie rozwijany, zwiększając atrakcyjność oferty firmy.

Podobne case studies