Procesy sprzedażowo obsługowe

Nasze rozwiązania sprawdzają się tam, gdzie kluczowa jest szybka komunikacja kilku systemów informatycznych.

 
 
 


W e-point uważamy, że współpraca jest wartością, dlatego staramy się, aby nasze rozwiązania ułatwiały współpracę innym. Pracując nad stworzeniem dla Raiffeisen Polbank procesów sprzedażowo - obsługowych zintegrowaliśmy z systemami bankowymi nasze formularze ActiveForms oraz system BPM. Dzięki temu zarówno klienci indywidualni, jak i korporacyjni są obsługiwani tak szybko jak nigdy dotąd.

 
 
 
 

Kiedy klient Raiffeisen Polbank potrzebuje dodatkowej usługi, np. konta walutowego, znajdzie niezbędne formularze po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej.

Raiffeisen Polbank korzysta w tym przypadku z trzech rozwiązań przygotowanych przez e-point SA:

  • formularzy ActiveForms
  • Systemu Autoryzacji Wniosków
  • systemu do zbierania wniosków - BPM

Zostały one w pełni zintegrowane z wewnętrznymi systemami banku.


 

Proces od strony klienta

Klient Raiffeisena, który jest zainteresowany dodatkową usługą, nie musi już wpisywać swoich danych w kolejnym formularzu, ponieważ wcześniej uwierzytelnił się poprzez logowanie do systemu bankowości internetowej. Składa tylko wniosek o interesującą go usługę, a następnie potwierdza zainteresowanie usługą poprzez wpisanie kodu sms, który wysyła bank.
W niektórych przypadkach klient może nie tylko zamówić konkretną usługę, ale również skorzystać z oferty przygotowanej specjalnie pod kątem jego potrzeb (tzw. pre-approved).
Cała operacja może trwać zaledwie kilka minut.

Proces od strony systemów bankowych

Nad zapewnieniem bezpieczeństwa i mechanizmu Single-Sign czuwa specjalnie przygotowany Moduł Autoryzacji Wniosków.
Wniosek złożony przez klienta trafia do Systemu Autoryzacji Wniosków, który gwarantuje pełne bezpieczeństwo całego procesu. System:

  • generuje token dla tej konkretnej operacji
  • jeszcze raz sprawdza poprawność danych klienta
  • w bezpieczny sposób pobiera dane z banku, aby później wypełnić nimi formularz
Jeżeli dane są poprawne, a klient potwierdził zainteresowanie usługą przy pomocy kodu z wiadomości sms, wniosek błyskawicznie trafia do systemu BPM. Następnym krokiem jest już uruchomienie tego produktu bankowego, którego klient sobie życzył.
Jak widać, w procesie kluczowa jest szybka komunikacja kilku systemów informatycznych. e-point zagwarantował jednak nie tylko wysoką jakość swoich rozwiązań, ale też taką ich integrację z wewnętrznym systemem Raiffeisen Polbank, aby cała ścieżka przebiegła szybko i sprawnie.

 

 
 

Zwykły rachunek - to dla klientów instytucjonalnych po prostu za mało. Osoby lub działy, które odpowiadają w korporacjach za obsługę finansową swoich firm, wiedzą, że założenie konta i wszystkich usług dodatkowych dla dużego podmiotu gospodarczego oznacza wiele godzin mrówczej pracy: konieczność wypełniania dziesiątek formularzy i klauzul. My także o tym wiedzieliśmy. Dlatego najważniejszym celem w tym projekcie nie było uproszczenie samego formularza - bo pewnych etapów pominąć się tu nie da - ale uczynienie go jeszcze bardziej przyjaznym.  

Formularz dla klientów korporacyjnych osiągnął imponujące rozmiary - łącznie aż 1500 pól!

formularz korpo

Zaproponowaliśmy więc Klientowi dodatkową, niespotykaną w innych formularzach funkcjonalność - możliwość zapisania efektów pracy i dokończenia jej później:

dokoncz pozniej

Jeśli klient lub wypełniający za niego umowę opiekun ze strony banku poda swój adres e-mail i hasło, otrzyma link, dzięki któremu możliwe będzie dalsze wypełnianie wniosku.

W momencie, gdy klient zakończy wypełnianie formularza i kliknie "wyślij",  wniosek trafi automatycznie do:

  • pracownika banku
  • systemu BPM

To nie wszystko. Wniosek dla klienta korporacyjnego pozwala też generować wydruki, dzięki czemu w jednym pliku pracownik banku dostanie kompletną, kilkudziesięciostronicową umowę gotową do podpisania.  Ostateczny kształt wydruku zależy od wielu czynników, podobnie jak sama umowa.

W trakcie współpracy klient może także zdecydować się na podpisanie aneksu do umowy:

Formularze do podpisywania aneksów również pozwalają na generowanie wydruków.

Wiele funkcjonalności i pól, skomplikowane wydruki - ActiveForms i system BPM, wdrożone przez e-point, pokazały w tym projekcie swoją prawdziwą moc.  
 
 

To chyba najszybszy z procesów sprzedażowych w Raiffeisen Polbank - czasami trwa mniej niż minutę. Jest to możliwe dzięki systemowi BPM, który został przez nas zintegrowany z bankowym systemem Tele Sales.

Proces od strony klienta

Klient, który jest zainteresowany jedną z usług Raiffeisena, może wypełnić wniosek na stronie banku. Może jednak również skorzystać z oferty specjalnej, dostępnej tylko na stronie firmy współpracującej lub kliknąć na banner podczas surfowania po internecie. Kliknięcie przeniesie go na landing page, zawierającą specjalną, uproszczoną wersję formularza.

Po wypełnieniu wszystkich pól formularza klient może już czekać na kontakt ze strony pracownika banku.

Proces od strony systemów bankowych

Co dzieje się dalej, po kliknięciu przycisku typu "wyślij" lub "zarejestruj"? Dane klienta zostają natychmiast przekazane do systemu BPM, który pełni rolę serwisu do zarządzania procesami biznesowymi. W systemie BPM wszystkim wnioskom leadowym nadawany jest bezwzględny priorytet. Oznacza to, że w ciągu 3 sekund przekazuje on informację o nowym kliencie do bankowego systemu Tele Sales. Po kilku sekundach pracownik Tele Sales może już oddzwonić do klienta. Oznacza to, że cały proces - łącznie z czasem, który klient przeznaczył na wypełnienie wniosku - może trwać nie więcej niż minutę.
 

Wraz z wnioskiem leadowym pracownik Tele Sales otrzymuje pełną informację, zawierającą m.in. identyfikator kampanii i inne dane, dzięki którym można na bieżąco kształtować działania marketingowe.
 
 

Czy można założyć konto bankowe w ciągu kilku minut? Można - udowadnia to Raiffeisen Polbank, który daje możliwość w pełni zdalnego otwarcia rachunku Konto Wymarzone. Zainteresowani wypełniają formularz oparty na rozwiązaniu ActiveForms i systemie BPM, dostarczonymi przez e-point SA.

Kilka miesięcy temu Raiffeisen Polbank, nasz stały klient, powierzył nam nowe zadanie: zintegrować formularze ActiveForms z wewnętrznymi systemami bankowymi w taki sposób, aby klienci mogli pobić rekord świata w szybkości zakładania konta. Na tym jednak zadanie się nie kończyło: bank zlecił nam także opracowanie rozwiązania omnichannel, czyli takiej komunikacji pomiędzy kanałami dostępu do produktów, aby klient mógł łatwo wykonywać te same czynności w każdym z nich. Może więc tę samą operację wykonać zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i tablecie czy smartfonie.

Przejdź do pełnej wersji Case Study "Konto w kilka minut"
http://www.e-point.pl/klienci/raiffeisen-procesy-sprzedazowe