e-point SA to wiodący

internetowy software house w Polsce

Tworzymy dedykowane rozwiązania internetowe dla międzynarodowych korporacji.
Dostarczamy produkty wspomagające budowanie aplikacji internetowych.

Dołącz do nas Wyślij zapytanie

 
 
 
 
 

Mówimy o sobie
internet software house,

jako że architekci systemów, inżynierowie i programiści stanowią zdecydowaną większość naszego zespołu. Od kilkunastu lat jesteśmy związani ze środowiskiem Java Enterprise (wcześniej J2EE, J2E), w którym staliśmy się ekspertami. Tworzymy dedykowane systemy internetowe na zlecenie naszych Klientów, a równolegle rozwijamy własne platformy programistyczne, na bazie których budujemy te rozwiązania. Od kilku lat prowadzimy prace nad uproduktowieniem naszych technologii - tak, aby służyły nie tylko nam, ale i innym deweloperom.

 
 

Inni mówią o nas
agencja interaktywna,

ponieważ przywiązujemy ogromną wagę do interfejsu użytkownika i ergonomii tworzonych przez nas systemów oraz marketingowego czy biznesowego sukcesu przedsięwzięcia.

 
 

Klienci traktują nas jak
partnera biznesowego

i współpracują z nami przez lata. Staramy się dobrze zrozumieć model biznesu Klienta, a następnie stworzyć system, który ten model wspiera i rozwija. Często są to systemy, które pełnią krytyczną rolę w biznesie naszych Klientów.

 
 
 
 

Kod genetyczny e-point SA

Jesteśmy firmą twórczą

Jesteśmy zgranym zespołem kreatywnych profesjonalistów, którzy lubią pracować zarówno z Klientami jak i ze sobą. Od początku naszej działalności inspirują nas możliwości Internetu oraz jego technologii. Dobrze wykonana praca, projekt lub przedsięwzięcie są dla nas najważniejszą nagrodą. Nasze podejście dobrze oddaje wypowiedź Janusza Kapusty, polskiego rysownika, malarza i scenografa: „Święcie wierzę w to, że my Polacy, mamy pewne obowiązki wobec świata, bo nie wnieśliśmy do cywilizacji tyle co Grecy, Niemcy, Francuzi czy Żydzi. Oni mogą już wino popijać i cieszyć się tym, co mają, my nie. W naszej firmie nie spoczywamy na laurach.


Poszukujemy własnej drogi

e-point  SA jest efektem poszukiwań swojego miejsca na rynku, optymalnego modelu organizacyjnego oraz najlepszych narzędzi pracy. Większość elementów, z których jest zbudowana nasza organizacja, została przez nas wytworzona od podstaw w toku wielu lat rozwoju. Jednym z najbardziej widocznych przejawów tego modelu rozwoju są własne platformy i środowiska programistyczne, takie jak OneWeb, ActiveContent i ActiveForms. Ten model działania, chociaż trudny, daje nam niezależność i kontrolę nad własnym rozwojem.


Mamy inżynierskie podejście do zadań

Od pewnego momentu w rozwoju spółki, wraz ze wzrostem skali i skomplikowania projektów, daje się u nas zaobserwować coraz bardziej systematyczne i racjonalne (inżynierskie) podejście do realizowanych przedsięwzięć. Widać to najlepiej po sposobie, w jaki modelujemy funkcje systemu – starając się dokonywać niezbędnych uogólnień, znajdując optymalne rozłożenie funkcji pomiędzy różne systemy czy też rezygnując z funkcji peryferyjnych. Przejawia się to również w niemal obsesyjnym przywiązaniu do optymalizacji procesu produkcji oprogramowania, bezustannym poprawianiu wewnętrznych procesów oraz narzędzi, z których korzystamy.

 
 
 
 

Historia

1996-1998 1999-2003 2004-2008 2008 - ...
 
lata 2008 - ... - Okres obecny
Mamy przeczucie, że od pewnego czasu rozpoczyna się nowy etap w naszym rozwoju. Być może za kilka lat będziemy w stanie go opisać i zgrabnie nazwać. Na razie jednak jest na to za wcześnie, więc zapraszamy do odwiedzenia tej strony ponownie w przyszłości.
  • 2008 - Rozpoczęcie projektu ActiveForms – aplikacji do obsługi formularzy elektronicznych dostępnej online w modelu Software as a Service.
  • 2009 - IT@BANK - I miejsce w kategorii "efektywność" w rankingu firm informatycznych pracujących na potrzeby sektora finansowego i instytucji publicznych.
  • 2010 - Kryzys Subprime, rozpoczęcie projektu eWnioski.pl
lata 2004-2008 - Okres konsolidacji

W tym okresie skoncentrowaliśmy się na wewnętrznej, organicznej pracy, której celem było połączenie wszystkich naszych atutów wypracowanych w przeszłości w harmonijną całość. Wokół własnej technologii (głównie OneWeb) rozwinęliśmy metodykę projektowania i wdrażania aplikacji internetowych. Dopasowaliśmy do niej proces prowadzenia projektów. Wdrożyliśmy wiele narzędzi, które wspierają naszą pracę. Udało nam się też wpasować kompetencje e-marketingowe i kreatywne w proces projektowania i produkcji systemów.

Katalizatorem tych zmian był projekt wykonania i wdrożenia jednego z największych systemów e-commerce w Europie, zrealizowany przez naszą firmę dla Amway Europe, dla 29 krajów. W trakcie tego projektu, który był gigantycznym wyzwaniem technologicznym i organizacyjnym, udało nam się zweryfikować naszą „zdolność bojową” do podjęcia się największych projektów internetowych.

Wprawdzie proces wewnętrznego rozwoju nigdy się nie zakończy, ale dzisiaj już wiemy, że udało nam się stworzyć to, do czego od samego początku, intuicyjnie dążyliśmy – internetowy software house.

  • 2004 - W e-point powstaje przełomowa wersja środowiska programistycznego OneWeb, w Estonii powstaje Skype
  • 2005 - e-point rozpoczyna realizację wielkiego projektu e-commerce dla Amway Europe. Powstaje YouTube. Na początku można na nim znaleźć filmy przedstawiające kota autora. 
  • 2006 - Wydzielenie agencji interaktywnej Point of View – historyczna marka wraca na rynek
  • 2007 - e-point otrzymuje tytuł „Project Excellence Award Polska 2007” - główną nagrodę przyznaną przez International Project Management Associacion (IPMA)
lata 1999-2003 - Okres Heroiczny

Początek tego okresu, zainicjowany pozyskaniem inwestora finansowego w 2000 roku i zmianą nazwy na e-point SA, nie zapowiadał się tak heroicznie. Planowaliśmy odnieść sukces jako firma dostarczająca systemy e-business dla wielkich polskich i międzynarodowych firm. Rozpoczęliśmy duże inwestycje w nasze technologie, zatrudniliśmy zbyt wielu pracowników i... wybuchł kryzys dotcomów.

Nie udało nam się sprzedać dużej liczby poważniejszych systemów e-business, a przy okazji straciliśmy dużą część naszego tradycyjnego rynku WWW. Wraz ze zmniejszającą się ilością gotówki, byliśmy zmuszeni do przeprowadzenia drastycznych cięć w zatrudnieniu i innych kosztach.

O dziwo jednak w tym okresie, w trakcie heroicznej walki o przetrwanie firmy, zrodziły się podstawy jej przyszłego sukcesu. W ciągu tych kilku lat firma była przekształcana, często poprzez naukę na własnych błędach, z agencji interaktywnej w internetowy software house.

Wyjście inwestora finansowego pod koniec 2004 roku zamyka ten okres w naszej historii. Uff.
  • 2000 - Point of View przekształca się w e-point SA i decyduje o technologicznym związaniu się ze standardem JAVA. Powstaje pierwsza wersja systemu CMS – Active Content. Ostatni Fiat 126p zjeżdża z taśm FSM
  • 2001 - e-point otrzymuje od Deloitte&Touche tytuł Technology Fast50 dla najszybciej rozwijającej się polskiej firmy technologicznej. Powstaje Wikipedia. Kryzys Dotcom’ów
lata 1996-1998 - Okres Entuzjastyczny
O ile wiele firm w USA zaczyna swoją działalność w garażu, o tyle nam było łatwiej – zaczęliśmy w akademiku. Zaistnieliśmy pod nazwą Point of View na samym początku rozwoju biznesu internetowego w Polsce – w 1996 roku. Wszystko było niezwykle nowe i inspirujące, zarówno dla nas, jak i naszych Klientów. W ciągu kilku lat wyrośliśmy na jedną z najważniejszych firm tworzących serwisy WWW w Polsce. W tym czasie, w oparciu o znajomych z warszawskich szkół wyższych, tworzył się zespół naszej firmy.
  • 1996 - Adrian Samborski i Marcin Żuchowicz zakładają Point of View s.c. Point of View buduje serwis WWW dla Sejmu RP. Powstają Era i Plus GSM
  • 1997 - Point of View wygrywa przetarg na wykonanie serwisu WWW Narodowego Banku Polskiego
  • 1998 - Larry Page i Sergiey Brin zakładają Google Technology
 
 
 

Nagrody

Nie pracujemy dla nagród, jednak niektóre aspekty naszej działalności zdobywają uznanie nie tylko naszych Klientów.

 
 
 
 
ActiveForms Hitem roku 2013

ActiveForms Hitem roku 2013
dla instytucji finansowych!

Nasze narzędzie do budowania, publikowania i zarządzania elektronicznymi formularzami – ActiveForms otrzymało tytuł „Hit roku 2013 dla instytucji finansowych” w kategorii Cloud Computing. Organizatorem XI edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2012 i Hit Roku 2013 dla Instytucji Finansowych była Gazeta Bankowa.
I miejsce w rankingu IT@BANK 2009

I miejsce
w rankingu IT@BANK 2009

Zajęliśmy I miejsce w kategorii „Efektywność” rankingu firm informatycznych pracujących na potrzeby sektora finansowego i instytucji publicznych - IT@ BANK. Zajęliśmy także IV miejsce w kategorii „Potencjał rozwojowy” oraz IX miejsce w zestawieniu głównym.
Project Excellence Award Polska 2007 dla platformy e-commerce Amway Online

Project Excellence
Award Polska 2007

Zdobyliśmy prestiżową nagrodę przyznaną przez International Project Management Association (IPMA) za międzynarodowy projekt e-commerce prowadzony przez e-point SA w 10 krajach Europy realizowany na zamówienie firmy Amway.
 

II miejsce w rankingu IT@BANK 2010

Zajęliśmy II miejsce w kategorii „Efektywność” rankingu firm informatycznych pracujących na potrzeby sektora finansowego i instytucji publicznych - IT@ BANK. Zajęliśmy również IX miejsce w kategorii „Potencjał rozwojowy”, a także XIII miejsce w zestawieniu głównym.

Cyber Kreatura 2001 w kategorii "Usługi e-commerce" za projekt Wood&Company

Cyber Kreatura to nagroda przyznawana przez Klub Dyrektorów Kreatywnych oraz Media&Marketing Polska. W kategorii e-commerce otrzymaliśmy główną nagrodę za rozwiązanie dla Internetowego Domu Maklerskiego Wood&Company.

Technology Fast 50 Winner 2001

Deloitte&Touche uznał nas za najszybciej rozwijającą się polską firmę technologiczną. Znaleźliśmy się na 6. miejscu rankingu Technology Fast 50 dla firm Europy Wschodniej. Ranking obejmował firmy z siedmiu krajów, które specjalizują się w opracowywaniu lub produkcji nowoczesnych technologii i działają na rynku od co najmniej trzech lat.

Certyfikat Dobroczynności

Otrzymaliśmy Certyfikat Dobroczynności za znaczną pomoc w finansowaniu leczenia i rehabilitacji dzieci objętych programem „Zdążyć z Pomocą”.

Certyfikat „Przejrzysta Firma”

Certyfikat nadany przez Dun and Bradstreet Poland to najważniejszy tytuł w dziedzinie moralności biznesowej.