Dedykowany system zarządzania treścią (CMS) dla PwC

PwC

Implementacja systemu zarządzania dokumentami opartego na mechanizmach tagów

29 lut 2012

PricewaterhouseCoopers (PwC) jest wiodącą globalną organizacją świadczącą profesjonalne usługi doradcze, w tym podatkowe. Wśród klientów PwC jest wielu światowych liderów, jak również dynamiczne firmy działające na rynkach krajowych.

Dla polskich i zagranicznych menedżerów firm działających w Polsce PricewaterhouseCoopers uruchomił w 2001 roku serwis taxonline.pl.

Cele projektu

taxonline.pl jest płatnym serwisem podatkowym tworzonym przez Dział Doradztwa Podatkowego PricewaterhouseCoopers. Przeznaczony jest głównie dla specjalistów podatkowych i pracowników działów księgowości w średnich i dużych firmach.

W pierwszej wersji serwisu taxonline.pl, mechanizmy zarządzania treścią były zrealizowane w Lotus Notes, natomiast treść w kolejnym kroku była przenoszona do serwisu. Ponieważ w ciągu 8 lat funkcjonowania serwisu liczba zawartych w nim dokumentów wzrosła do ponad 50 tysięcy, utrzymanie pierwotnego modelu systemu nie było możliwe.

Podstawowymi celami stawianymi przed nowym serwisem taxonline.pl było:

  • stworzenie elastycznych mechanizmów zarządzania treścią w ramach systemu taxonline.pl, a tym samym zastąpienie Lotus Notes
  • zaoferowanie użytkownikom ergonomicznego sposobu dostępu oraz nawigowania po bardzo obszernej bazie informacji
  • rozwinięcie modelu biznesowego taxonline.pl jako serwisu płatnego

Nową wersję portalu uruchomiono w połowie listopada 2008 roku.

Klient
PwC

 

Zobacz online

Opis systemu

Największym wyzwaniem projektu było zaprojektowanie i wykonanie od podstaw dedykowanego systemu zarządzania treścią (CMS). Pierwotnie planowaliśmy użyć naszej autorskiej platformy e-point CMS. Jednakże głębsza analiza doprowadziła nas do przekonania, że zastosowanie klasycznego systemu CMS, opartego na drzewiastej strukturze dokumentów, byłoby błędem.

Zaproponowany przez nas system zarządzania dokumentami oparty jest na mechanizmach tagów. Wszystkie dokumenty opisane zostały odpowiednim zestawem parametrów (tagów), które decydują gdzie pojawia się dany dokument. Administratorzy systemu mogą samodzielnie tworzyć tagi oraz określać ich typ. Część tagów może pełnić rolę nawigacji, inne mogą grupować dokumenty w serwisy tematyczne (Hot Topics), pozostałe zaś służą do indeksowania dokumentów. Możliwe jest nawet określenie, które tagi mają pojawiać się jako opcje na ekranie wyszukiwania zaawansowanego.

Dokumenty mają dwie wersje: skróconą – dostępną w serwisie publicznym oraz wersję pełną – dostępną dla osób, które wykupiły abonament. Wersja skrócona działa jako zachęta do skorzystania z pełnej funkcjonalności serwisu. Ponadto, wersja skrócona używana jest przez aplikację mass-mailingową do wysyłania płatnych i bezpłatnych biuletynów informacyjnych do zarejestrowanych użytkowników. System oferuje kilka rodzajów mailingów, przy czym użytkownik sam decyduje o typach otrzymywanych wiadomości (np.: informacje o seminariach podatkowych, usługach finansowych czy abolicji podatkowej). Dodatkowo, wybierając opcję podsumowanie tygodnia, można określić temat otrzymywanej treści (np.: informacje o cle, VAT, CIT, PIT). Dzięki mass-mailingom użytkownicy mogą zweryfikować czy w serwisie pojawiły się nowe, interesujące ich artykuły.

Serwis taxonline.pl jest serwisem płatnym. Oznacza to, że tylko wskazani pracownicy firm, które wykupiły abonament w serwisie, mają do niego dostęp. Abonament może zostać wykupiony dla wielu pracowników firmy. Każda firma w ramach abonamentu otrzymuje konto nadrzędne. Dzięki niemu sama decyduje w jaki sposób rozdysponować wykupione w ramach abonamentu stanowiska dostępu (tzw. użytkownikom podrzędnym). W dowolnej chwili administrator ze strony klienta może zmienić preferencje mailingu, otworzyć, zamknąć, zablokować konto lub zmienić hasło dla konta użytkownika podrzędnego; może też złożyć wniosek o przedłużenie abonamentu. Dzięki takiemu podejściu zadania administracyjne PwC w ramach utrzymania serwisu taxonline.pl zostały bardzo ograniczone.

Nowy serwis taxonline.pl został wyposażony w szereg dodatkowych funkcji takich jak: komentowanie wybranych dokumentów przez zalogowanych użytkowników, publikowanie ogłoszeń na temat seminariów podatkowych PwC oraz rejestracja użytkowników na wybrane seminaria. Kalendarz podatkowy prezentuje ważne wydarzenia i przypomina o terminach podatkowych.

Serwis został udostępniony użytkownikom w trzech wersjach językowych – polskiej, angielskiej i niemieckiej. Możliwe jest dodanie kolejnych wersji.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Technologia

Serwis taxonline.pl powstał w oparciu o środowisko programistyczne firmy e-point SA – OneWeb – w pełni zgodne z architekturą Java Enterprise. OneWeb po raz kolejny udowodnił swoją wartość jako platforma do szybkiego tworzenia dedykowanych rozwiązań dla naszych Klientów. Dzięki własnemu środowisku programistycznemu udało nam się odpowiedzieć na wyzwania projektu i zastąpić planowane wdrożenie gotowego systemu CMS zbudowanym od podstaw systemem, który dobrze zaspokaja potrzeby użytkowników i naszego Klienta.

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies