Moje ING - system bankowości elektronicznej

ING Bank Śląski

Pod koniec ubiegłego roku ING Bank Śląski udostępnił klientom indywidualnym serwis bankowości internetowej “Moje ING”. e-point stworzył jedną z jego części.

Podstawowym założeniem nowego systemu ING Banku Śląskiego była odpowiedź na potrzeby klientów. System "Moje ING" pozwala dotrzeć do użytkowników we właściwym czasie i z odpowiednio dobranym przekazem.

Dotyczy to zarówno oferty, powiadomień jak i komunikatów technicznych, niezbędnych przy obsłudze bankowej. Z tego względu zarówno sam system jak i wysyłane komunikaty, wymagały przebudowy. Konieczne było uspójnienie treści kierowanych do użytkowników we wszystkich kanałach komunikacji:

  • portal WWW
  • systemy transakcyjne
  • aplikacje mobilne
  • call center
  • SMS-y i maile 
  • wszelkie inne formy kontaktu (np wyciągi rozsyłane pocztą)

Klient
ING Bank Śląski

 

Zobacz online

Wyzwanie omnichannel dla e-point

Aby zrealizować takie wymagania, bank potrzebował odpowiednich narzędzi. Wiązało się to między innymi z przebudową centralnego miejsca tworzenia i zarządzania treścią kierowaną do klientów. Do realizacji tego zadania ING wybrał e-point SA.

Wybór padł na nas nie bez powodu. Specjaliści e-point mają wiele lat doświadczenia w budowaniu aplikacji i systemów do zarządzania treścią, a ING Bank Śląski korzysta z kolejnych wersji CMSa ActiveContent od kilkunastu lat.

Stanęliśmy przed arcyciekawym wyzwaniem. Okazało się, że wraz z ING Bankiem Śląskim wdrażamy w życie prawdziwą ideę omnichannel - spójnej, zwartej i spersonalizowanej komunikacji z klientem! Celem było zbudowanie edytora treści dla wielu kanałów dostępu, zintegrowanego z systemem transakcyjnym, w dodatku ze złożonym procesem akceptacji dokumentów.

Wykorzystana technologia

CMS ActiveContent

Active Content obsługuje Responsive Web Design, czyli model projektowania, w którym wszystkie strony automatycznie dostosowują się do wielkości ekranu urządzenia oraz do przeglądarki.

Autorski CMS e-point pozwala wydajnie i wygodnie zarządzać treściami oraz na bieżąco je edytować. Strony serwisu układa się z gotowych komponentów niczym z klocków. Z kolei rozbudowany system uprawnień umożliwia wielu redaktorom pracę nad różnymi częściami portalu czy zlecanie zadań zewnętrznym agencjom.

Czytaj więcej

System zarządzania treścią

Wśród kluczowych funkcji stworzonego przez e-point SA systemu zarządzania treścią znalazły się:

  • organizacja prac w komunikacji omnichannel. Budujemy centralne źródło treści reklamowych i operacyjnych do wszelkiej komunikacji z klientami. Dzięki temu bank “mówi do klienta jednym głosem” i stosuje spójny zestaw komunikatów opracowany przez jeden zespół specjalistów. System dodatkowo wspiera proces zbierania wymagań do kampanii, akceptacji, planowana prac i nadzoru nad treścią.
  • ujednolicenie treści omnichannel. System pozwala budować, edytować i wersjonować treści dla wszystkich kanałów komunikacji. Dokonuje walidacji komunikatów pod kątem formatu i bezpieczeństwa (inaczej buduje szablon wiadomości SMS, inaczej treść maila, a jeszcze inaczej przygotowywana jest kreacja graficzna na ekran powitalny w systemie bankowości elektronicznej).
  • badanie efektywności prowadzonych działań. System pozwala prześledzić wyniki osiągane dzięki poszczególnym komunikatom oraz sprawdzić, który z nich wywarł najlepszy skutek oraz pozwolił osiągnąć zakładane cele biznesowe danej kampanii.

- Warto podkreślić, że system “Moje ING” został zaprojektowany w technologii Responsive Web Design. Mamy więc pewność, że każdy komunikat właściwie wyświetli się na ekranie komputera, smartfona, czy tabletu. Mamy też możliwość personalizacji komunikatów pod konkretne urządzenia - mówi Łukasz Baran, Innovations Designer i kierownik projektu po stronie e-point.

Scrum tylko dla zaufanych

Ciekawym dla nas aspektem wdrażania projektu było pracowanie nad nim równolegle z systemami, z którymi miał być później zintegrowany. Wymagania biznesowe i techniczne – jak to w przypadku każdych projektów o takiej skali – często zmieniały się, a terminy kolejnych faz były wymagające. W takiej sytuacji ING Bank Śląski zdecydował się na pracę przy użyciu metodyki zwinnej – Scrum. Dzięki temu byliśmy w stanie dodawać nowe funkcjonalności i integrować je z powstającymi równolegle innymi systemami, w dwutygodniowych sprintach.

"Wymagania były dostarczane przyrostowo a sam system powstawał w drodze ewolucji, z uwzględnieniem zmieniającej się infrastruktury. Prowadzenie prac w mniej zwinnej niż SCRUM metodyce byłoby nierealne." - mówi Łukasz Baran.

Wybór takiej metodyki był dla nas dodatkowym potwierdzeniem zaufania, jakim darzył nas klient.

Last but not least - UX sekcji “Oferta” 

Warto podkreślić, że do prac nad projektem dla ING Banku dołączył też zespół Koncepcji e-point, który zaprojektował sekcję “Oferta” pod kątem UX (User Experience).

Do naszych zadań należało zaprojektowanie menu, stron dystrybucyjnych dla kategorii produktowych oraz podstrony z opisem produktów. Wyzwaniem było dostosowanie produktów do rzeczywistości użytkownika i przekazanie mu czytelnych, zwięzłych i konkretnych informacji. UX Designerzy z e-point zastosowali podejście "content first”, aby wyodrębnić wszystkie niuanse dotyczące produktów, ich specyfikę rynkową i to, jak i kiedy są używane przez klientów banku.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów - content został przebadany przez bank i okazał się naprawdę czytelny. Następnie wypracowaliśmy GUI (Graficzny interfejs użytkownika) dla poszczególnych stron - dostosowane do estetyki nowego systemu transakcyjnego - mówi Michał Waszkiewicz, Strateg z firmy e-point.

"W efekcie powstał zestaw stron, które naszym zdaniem są benchmarkiem w komunikowaniu oferty bankowej".

Michał Waszkiewicz

Strateg, Z-ca Głównego Projektanta Koncepcji

e-point SA

Linkedin logo

Podobne case studies