[Raport] 2018: Trendy w projektowaniu portali dla bankowości

Bankowe portale informacyjne podlegają nieustannym przeobrażeniom, zarówno od strony technologii, jak i zadań, które się przed nim stawia.

Nie służą już jedynie prezentacji banku lub budowaniu jego wizerunku. Przed każdym zespołem tworzącym serwis stawiane są konkretne i coraz ambitniejsze cele sprzedażowe.

Naciski z dwóch stron - Zarządów banków odnośnie wyników sprzedażowych oraz samych klientów odnośnie wygodnej i czytelnej komunikacji - sprawiają, że projekt portalu nigdy nie jest zakończony. Każda kolejna wersja uwalnia potencjał do optymalizacji oraz innowacji technologicznych i biznesowych.

Banki zaczęły traktować swoje portale jako projekty strategiczne, jako podstawowy punkt startowy kontaktu z klientem. To przekłada się na architekturę ekosystemu, w którym portalowy system CMS staje się często centralnym repozytorium treści do dystrybucji we wszystkich kanałach komunikacji: w systemach transakcyjnych, aplikacjach oddziałowych, aplikacjach mobilnych lub nawet bankomatach.

Przyszłość niesie nam oczywiście dalsze wzrosty ruchu z urządzeń mobilnych. Pod tym kątem będą się zmieniać serwisy internetowe - w stronę jeszcze prostszej architektury informacji, czytelniejszej treści, dopasowanej komunikacji. Klienci bowiem coraz częściej przychodzą do banków w trybie tzw. mikromomentów - chwilowych, natychmiastowych i kontekstowych kontaktów. Kluczowe jest, żeby w takiej sytuacji bank rozmawiał z użytkownikami w takim stylu oraz w tym kanale, który najlepiej odpowiada konkretnemu odbiorcy.

Raport zawiera:

  • analizę 30 portali
  • charakterystykę 7 trendów
  • 21 inspirujących benchmarków
  • wypowiedzi 4 ekspertów branżowych
  • najlepsze praktyki

Patronaty

Nad raportem patronat objęła Izba Gospodarki Elektronicznej oraz fintek.pl

 

Pobierz pełną wersję raportu za darmo.